تکرار سناریوی تحریک احساسات ضداسلامی از سوی «بن‌لادن برمه»
کد خبر: 3308055
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۴

تکرار سناریوی تحریک احساسات ضداسلامی از سوی «بن‌لادن برمه»

گروه بین‌الملل: راهب افراط‌گرای بودایی که «بن‌لادن برمه» لقب گرفته بار دیگر در اظهاراتی غیرمسئولانه با اعلام اینکه در حال دفاع از برمه (میانمار) در برابر دشمن اصلی آن یعنی مسلمانان است؛ سناریوی تحریک احساسات ضداسلامی را تکرار کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از روزنامه لس‌آنجلس تایمز، «آشین ویراتو»، بن‌لادن برمه و راهب افراط‌گرای بودایی در جدیدترین مصاحبه خود با این روزنامه گفت: بیشتر مسلمانان عامل تخریب کشور ما، مردم ما و دین بودایی هستند.

این راهب 46 ساله به‌خاطر یاوه‌سرایی علیه مسلمانان کشور میانمار که عموماً بودایی هستند، به بدی شهرت دارد.

علاوه بر سخنرانی‌های فتنه‌انگیز، این راهب بودایی مسلمان‌ستیز در اینترنت نیز فعال شده و با گذاشتن پست‌هایی در فیس‌بوک در مورد «جهاد قریب‌‌الوقوع» مسلمانان علیه اکثریت بودایی، شایعاتی را در مورد خیانت‌های سیستماتیک مسلمانان انتشار می‌دهد و مردم را نسبت به مسلمانان بدبین و از هرگونه ارتباط با آن‌ها بر حذر می‌دارد.

ویراتو با تحریک احساسات ضداسلامی تأکید می‌کند که بودائیان خوب نباید با این «مارها و سگ‌های دیوانه» ارتباط داشته باشند!

جنبش 969 ویراتو نیز در سال‌های گذشته منجر به جنایت و نسل‌کشی گسترده علیه اقلیت مسلمان میانمار شد و بیش از یک میلیون مسلمان را نیز آواره کرد.

این راهب افراطی در سال 2003 به 25 سال زندان محکوم شده بود اما در سال 2011 به همراه گروهی دیگر از زندانیان سیاسی مشمول عفو عمومی شد.

بسیاری معتقدند که ویراتو به همراه دیگر افراط‌گرایان پشت پرده خروج مسلمانان روهینگیا با قایق‌های ماهیگیری به سوی کشورهای همسایه و تبعات ناشی از آن هستند.

مهاجرت غم‌انگیز و خطرناک مسلمانان روهینگیا سبب کشته شدن بسیاری در آب‌ها، گرفتار شدن بسیاری به دام قاچاقچیان انسان و اسیر شدن بسیاری در مرزهای کشورهای همسایه شده و یکی از بحران‌های مهاجرتی دهه‌های اخیر جهان را رقم زده است.

پنی گرین، مدیر پروژه جرائم سیاسی بین‌الملل دانشگاه «کوئین مری» لندن می‌گوید: ویراتو نقشی کلیدی در گفتمان نفرت علیه مسلمانان و اسلام‌هراسی در میانمار دارد.

وی می‌افزاید: چرا مسلمانان روهینگیا با قایق راهی دریا می‌شوند و کشور خود را ترک می‌کنند؟ چرا آن‌ها باید زندگی خود را ریسک کنند؟ زیرا باقی‌ماندن آن‌ها در کشور و نداشتن آینده برای آنان بدتر است.

علاوه بر همه بدبختی‌های مسلمانان روهینگیا، آن‌ها از تاریخ 31 می (6 روز دیگر) در میانمار از عزیمت از روستایی به روستای دیگر، انجام کسب‌وکار و شرکت در مدرسه منع می‌شوند.

شو مائونگ، تنها مسلمان روهینگیا در پارلمان میانمار می‌گوید: این ممنوعیت‌های جدید به معنای نداشتن شغل، نداشتن پول و نداشتن آینده است و چاره‌ای جز فرار باقی نمی‌گذارد.

پیش از این قوانین ضدانسانی دیگری نیز علیه مسلمانان روهینگیا تصویب شده که اعمال محدودیت زاد و ولد از آن جمله است.

مطالب مرتبط
captcha