تنها راه مبارزه با عرفان‌های کاذب چنگ زدن به ریسمان الهی است
کد خبر: 3308124
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۶
حجت‌الاسلام شریفی دوست:

تنها راه مبارزه با عرفان‌های کاذب چنگ زدن به ریسمان الهی است

گروه اجتماعی: منتقد عرفان‌های نوظهور، تنها راه مبارزه با عرفان‌های کاذب را چنگ زدن به ریسمان الهی دانست و توصیه کرد: در تمامی مرحل زندگی هیچگاه از یاد خداوند متعال غافل نشوید که یکی از اهداف این گروه‌ها سوق دادن انسان به سمت بی‌خدایی است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، حجت‌الاسلام حمزه شریفی دوست، منتقد عرفان‌های نوظهور ظهرامروز، 5خرداد در دومین دوره بصیرت ویژه مراکز آموزشی که تحت عنوان «آشنایی با گروه‌های تکفیری و فرقه‌های نوظهور» در پدافند هوایی اراک برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن اعیاد شعبانیه، تمامی کارکنان و پایوران آموزشی را به عبادت و راز و نیاز در این ماه عزیز توصیه کرد.

وی به تقسیم بندی فرقه‌های نوظهور اشاره کرد و گفت: این عرفان‌های کاذب به طور معمول به هفت دسته‌ی عرفان ورزشی، هنری، روانشناختی، جادویی، رؤیا محور، درمانگرا و جنسی تقسیم می‌شوند.

حجت‌الاسلام شریفی دوست ادامه داد: این گروه‌ها در ابتدا با ظاهر سازی و عوام فریبی طرفدارانی برای خود جذب کرده و پس از آن از اندیشه و افکار مخاطب خویش سوءاستفاده کرده و مخاطب خود را به کارهای پوچ و بیهوده سوق می‌دهند و تفکرات انحرافی خود را به آنان القا می‌کنند.

وی اضافه کرد: همچنین مؤسساتی مثل هالیوود در حال ترویج و پشتیبانی این معنویات کاذب بوده و هستند، اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز مؤسساتی از این قبیل تمرکز خود را در راستای ترویج افکار ماورائی بیشتر کردند.

شریفی دوست در ادامه با پخش صحنه‌هایی از فلیم‌های هالیوودی به تجزیه و تحلیل این فیلم‌ها پرداخت و در مورد هدف از ساخت اینگونه فیلم‌ها تشریح کرد: هدف دشمنان از ساخت این فیلم‌ها چیزی جز پخش کردن و گسترش فرق شیطانی و شیطان پرستی نیست.

منتقد عرفان‌های نوظهورادامه داد: متأسفانه اینگونه فرقه‌ها در کشور ما نیز در حال تبلیغ و جذب طرفدار هستند که تمامی خط مشی خود را از فیلم های هالیوودی که در این زمینه فعالیت می‌کنند به دست می‌آورند.

وی در ادامه سخنان خویش به کلام گهربار مقام معظم رهبری در این خصوص می فرمایند؛ «جوانان باید مواظب عرفان‌های کاذب و فرقه‌های نوظهور که در دانشگاه‌ها وجود دارد باشند که اگر این فرق وارداتی به جوانان ما سرایت کند به شدت فلج کننده است» استناد کرد.

منتقد عرفان‌های نوظهور، تنها راه مبارزه با عرفان‌های کاذب را چنگ زدن به ریسمان الهی دانست و به تمامی کارکنان و پایوران آموزشی نیز توصیه کرد در تمامی مرحل زندگی هیچگاه از یاد خداوند متعال غافل نشوید که یکی از اهداف این گروه‌ها سوق دادن انسان به سمت بی‌خدایی است.

به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام گریوانی، کارشناس ارشد کلام اسلامی نیز در این دوره آموزشی، گفت: فرقه‌های نوظهور و عرفان‌های کاذب در قالب دین جدید تفکرات خود را به مردم ساده لوح و طرفداران خود تزریق کرده و آنان را به پیاده سازی احکام و شریعت خاصی که ریشه و اساس درستی ندارند پایبند می‌کنند.

وی اضافه کرد: گروه‌ها و فرق نوظهور مردم را به راحت طلبی، افراط و تفریط سوق می‌دهد، به گونه‌ای که برخی از آنان مردم را به دنیا گرایی و برخی دیگر افراد را به ریاضت کشیدن و سختی کشیدن بیهوده دعوت می‌کنند.

گریوانی بااشاره به اینکه عرفان‌های کاذب با تفکر و تعقل مخالف هستند، اظهار کرد: افرادی جذب این گونه فرقه‌ها می‌شوند که در خانواده و جامعه آسیب‌پذیر هستند و از دین و دامان اهل بیت(ع) دور هستند؛ لیکن انسان فقط باید با خداوند منان انس گرفته و در خط ولای ائمه(ع) حرکت کنند.

وی در ادامه به تشریح فرقه‌های نحس شیطان‌پرستی پرداخت و بابیان اینکه بنیان شیطان‌پرستی از غرب شکل گرفته و منشأ اصلی آن  به صهیونیسم جهانی باز می گردد، افزود: بیشتر قوانین این گروه از کابالا که از قوانین منحرف صهیونیست‌هاست نشأت می گیرد؛ مردم را به سرپیچی از قوانین احکام و فرمان‌های خداوند دعوت می‌کنند.

کارشناس ارشد کلام اسلامی در پایان، تنها راه مبارزه  با این‌گونه فرقه‌های نوظهور و ادیان دروغین را تمسک جستن به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و تقویت هرچه بیشتر معرفت دینی خانواده‌ها برشمرد.

captcha