نتایج آزمون سراسری قرآن وزارت ارشاد اعلام شد
کد خبر: 3308776
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۶

نتایج آزمون سراسری قرآن وزارت ارشاد اعلام شد

گروه فعالیت‌های قرآنی: نتایج سیزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت وزارت ارشاد از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی معاونت قرآن و عترت اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، نتایج سیزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر روی پایگاه اطلاع رسانی معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد به نشانی www.quranedu.ir بارگذاری شده است.
براساس این گزارش، شرکت کنندگان در این دوره از آزمون پس از دریافت نتیجه خود می توانند تا 10 روز به نتیجه اعلام شده اعتراض کنند. بعد از پایان اعتراض نیز روند صدور گواهینامه برای شرکت کنندگان در این آزمون آغاز خواهد شد.
مراسم قرعه کشی انتخاب برگزیدگان این آزمون نیز تا قبل از ماه مبارک رمضان برگزار خواهد شد. در این دوره تجلیل از برگزیدگان رشد 100 درصدی یافته است. سال گذشته از 220 شرکت کننده با اهدای کمک هزینه عمره مفرده، عتبات عالیات و سفر به مشهد مقدس از برگزیدگان تجلیل شد. امسال این تعداد به حدود 500 نفر رسیده است.
سیزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت وزارت ارشاد روز یازدهم مهرماه در بیش از 400 حوزه امتحانی در سراسر کشور برگزار شد.
یادآور می شود پیش از این مرتضی خدمتکار، مدیر اداره آموزش معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد از احتمال یک نوبته شدن آزمون سراسری قرآن و عترت خبر داده بود.
بر اساس گفته های وی در صورت یک نوبته شدن این آزمون زمان برگزاری آن در آبان یا آذرماه هر سال خواهد بود. تا قبل از پایان خرداد ماه نتیجه یک یا دو نوبته شدن آزمون سراسری قرآن و عترت وزارت ارشاد مشخص خواهد شد. این طرح هم اکنون در دست مطالعه است.

در سیزدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت وزارت ارشاد نزدیک به 53 هزار شرکت کننده در 17 رشته ثبت نام کردند که به گفته مسئولان در روز آزمون بیش از 70 درصد شرکت کنندگان حضور یافته بودند. پیش بینی مسئولان برگزار کننده حضور 90 درصدی شرکت کنندگان در آزمون بود.

captcha