تصویب اساس‌نامه انجمن خادمان قرآن/ نشست دوم پس از ماه رمضان در نجف
کد خبر: 3308930
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۷
پورمعین خبر داد:

تصویب اساس‌نامه انجمن خادمان قرآن/ نشست دوم پس از ماه رمضان در نجف

گروه فعالیت‌های قرآنی: دبیر انجمن خادمان قرآن با بیان اینکه اساس‌نامه این انجمن که اخیراً تصویب شده است، حاصل هزار ساعت جلسه کاری است گفت: دومین نشست پس از ماه مبارک رمضان در نجف اشرف برگزار می‌شود.

محمدرضا پورمعین، دبیر انجمن خادمان قرآن در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) در مورد اساس‌نامه این انجمن،‌ گفت: اساس‌نامه خادمان قرآن سرانجام پس از حدود هزار ساعت کار و جلسات هم اندیشی به تصویب اعضای آن رسید. این اسا‌س‌نامه برای آخرین بررسی‌ها به دفتر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاون قرآن و عترت وزیر ارشاد ارسال شد.
وی افزود: در اساسنامه جدید تلاش داشته‌ایم تا نظرات خادمان قرآن به بهترین نحو ممکن مدنظر قرار گرفته شود که خوشبختانه این مهم صورت گرفته است. این نظرات از دو طریق، حضور در اولین نشست خادمان قرآن در مشهد مقدس و به صورت شفاهی یا کتبی به دست دبیرخانه رسیده و اعمال نظر شده است.
دبیرانجمن خادمان قرآن اظهار کرد: در تلاش هستیم تا بعد از ماه مبارک رمضان و با مشارکت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دومین مجمع خادمان قرآن کریم را در نجف اشرف برگزار کنیم این امر قوت بیشتری گرفته است.
پورمعین همچنین به اثرگذاری خادمان قرآن بر فعالیت‌های قرآنی کشور اشاره و خاطرنشان کرد: پیش‌بینی من این است که نقش خادمان قرآنی کشورمان در فعالیت‌های قرآن نقشی اثرگذار و بی‌بدیل را ایفا کند و منشأ ارتقاء فعالیت‌ها باشد.
دبیر انجمن خادمان قرآن در ادامه در پاسخ به سؤالی در مورد مهم‌ترین بندهای اساس‌نامه تصویب شده گفت: از جمله مهم‌ترین بندهای این اساس نامه می‌توان به انتخاب خادمان قرآن اشاره کرد که بر عهده خود اعضای انجمن گذاشته شده است. همچنین تصویب هیئت امنا و بحث‌های حمایتی و فرآیند توجه به خادمان قرآن از مهم‌ترین دستاوردهای اساسنامه مذکور است.
پورمعین همچنین در مورد نشست دوم انجمن خادمان قرآن گفت: بنا داریم بعد از ماه مبارک رمضان با همکاری و مشارکت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و تصویب شورای مرکزی دومین مجمع خادمان قرآن کریم را در نجف اشرف و در جوار آستان قرآن ناطق حضرت امیرالمؤمنین(ع) برگزار کنیم و نسبت به فرآیند فعالیت‌ها و برنامه‌های سال جاری و پیش رو از مجموع نظرات خادمان قرآن بهره مند شویم.
وی در پایان در مورد تعداد اعضای این انجمن بیان کرد: این انجمن در حال حاضر 196 نفر است که از این تعداد 186 نفر مرد و 10 نفر نیز بانوان فعال قرآنی هستند.

captcha