انتقال دفتر قرآن و عترت به معاونت آموزش حوزه قطعی شد
کد خبر: 3308980
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۴
مسئول دبیرخانه شورای عالی حوزه‌ خبر داد:

انتقال دفتر قرآن و عترت به معاونت آموزش حوزه قطعی شد

گروه حوزه‌های علمیه: مسئول دبیرخانه شورای عالی حوزه‌های علمیه با اعلام خبر قطعی شدن انتقال دفتر قرآن و عترت حوزه به معاونت آموزش، گفت: کارشناسان می‌توانند برای تصمیم‌گیری بهتر در این باره نظرات خود را به دبیرخانه شورا ارسال کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب، مسئول دبیرخانه شورای عالی حوزه‌های علمیه در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) درباره توقف فعالیت دفتر قرآن و عترت حوزه گفت: صحبت از توقف فعالیت این دفتر در کار نبوده است زیرا حوزه باید فعالیت قرآنی داشته باشد.

وی ادامه داد: حوزه باید در رابطه با قرآن و عترت فعالیت داشته باشد زیرا اساس کار حوزه قرآن و عترت است و نظر شورای عالی حوزه نیز جابجایی فعالیت این دفتر در زیرمجموعه دیگری بوده است.

تقویت معاونت تهذیب

نواب تصریح کرد: یکی از استدلال‌ها برای این جابجایی تقویت بیشتر معاونت تهذیب حوزه علمیه و ممحض شدن بیشتر این معاونت بر روی فعالیت‌های تهذیبی است، زیرا فعالیت‌های دفتر قرآن و عترت بیشتر جنبه آموزشی و فرهنگی دارد و نیازمند برنامه‌ریزی بیشتر در این زمینه است.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه در پاسخ به سؤال ایکنا مبنی بر اینکه آیا تمامی اعضای شورا به ویژه خود حضرت‌عالی با انتقال این دفتر موافقت دارند یا خیر، اظهار کرد: همان طور که مسئولان دبیرخانه‌های مجمع تشخیص مصلحت نظام و شورای عالی انقللاب فرهنگی، نظرات مصوب شده در جمع را اعلام می‌کنند، در شورای عالی حوزه نیز مباحث مختلف مورد بررسی موافقان و مخالفان قرار می‌گیرد و در نهایت تصمیم جمع اعلام و اجرا می‌شود.

نواب عنوان کرد: ما آنچه را که برآمده از نظرات شورا است اعلام می‌کنیم که نظرات مخالف و موافق آن قبلا در شورا بحث شده است و افراد موافق با انتقال این دفتر نیز در راستای بهبود کار و بهتر شدن فعالیت معاونت تهذیب با این اقدام موافقت کرده‌اند.

عضو شورای عالی حوزه تاکید کرد: انتقال دفتر به معاونت آموزش قطعی است زیرا این فعالیت‌ها بیشتر جنبه آموزشی دارد.

نواب در پاسخ به این سؤال که آیا سپردن این فعالیت‌ها به معاونتی مانند معاونت آموزش حوزه که مجموعه‌ای با فعالیت‌های عریض و طویل مانند برگزاری آزمون ورودی حوزه‌ها است و رسالت‌های بسیار مهمی در تحقق موضوعاتی مانند اسلامی‌سازی علوم دارد، صحیح است؟ ادامه داد: برای جلوگیری از آسیب‌ها قطعا باید معاونت تهذیب حوزه تذکرات لازم را در اختیار معاونت آموزش قرار دهد.

وی در پاسخ به سؤال ایکنا مبنی بر ناموفق بودن برخی نمونه‌‌های آموزشی کردن کارهای قرآنی در حوزه اظهار کرد: شما می‌توانید تجاربتان را به شورا در قالب نامه‌ای ارسال کنید چه بسا نگاه شما بتواند زاویه جدیدی برای تصمیم‌گیری اعضای شورای عالی باز کند که تاکنون به آن توجه لازم را نداشته‌اند.

یادآور می‌شود، بحث انتقال دفتر قرآن و عترت حوزه به معاونت آموزش از چند هفته قبل و همزمان با برگزاری هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت حوزه آغاز شد و همچنان این دفتر در وضعیت بلاتکلیفی به سر می‌برد.

برخی کارشناسان معتقد هستند که معاونت آموزش حوزه مجموعه‌ای با فعالیت‌های متعدد و گسترده است که عملا نمی‌تواند فرصت مناسبی برای فعالیت دفتر قرآن و عترت را ایجاد کند و چه بسا انتقال این دفتر به معاونت آموزش به منزله توقف و تعطیلی آبرومندانه این دفتر تلقی می‌شود.

captcha