رونمایی از ۵ اثر و تقدیر از ۲۳ مهدی‌یاور در همایش «دکترین مهدویت»
کد خبر: 3309568
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۶
یازدهمین همایش بین‌المللی دکترین مهدویت/ ۳

رونمایی از ۵ اثر و تقدیر از ۲۳ مهدی‌یاور در همایش «دکترین مهدویت»

گروه اندیشه: در آیین افتتاحیه یازدهمین همایش بین‌المللی دکترین مهدویت، ۲۳ مهدی‌یاور تقدیر شدند و از ۵ اثر مهدوی رونمایی به عمل آمد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا)، در آیین افتتاحیه یازدهمین همایش بین‌المللی دکترین مهدویت که صبح امروز 10 خرداد در سالن همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما آغاز به کار کرد، از مهدی‌یاوران تقدیر شد.

بر اساس این گزارش اسامی افرادی که تقدیر شدند به شرح زیر است:
خانواده مرحوم آیت‌الله مهدوی کنی، سیدحسن قاضی‌زاده، حجت الاسلام و المسلمین سلیمانی، خانواده سردار شهید تقوی، خانواده سردار شهید شاطری، خانواده سردار شهید اسماعیل حیدری، کاپیتان صداقت نیا، سردار فدوی، سردار ساجدی نیا، حجت الاسلام جعفری، حجت الاسلام نصیری، حجت الاسلام یوسفیان، حجت الاسلام دهقانی، حسن شکوری، محمدحسین صلواتیان، زهرا عبدی، حجت الاسلام طاهری، علی سوادکوهی، حامد جعفری، مجید قلی زاده، محمدموسی طباطبایی فعال کانون مهدویت در کاشان، دکتر همایون و مجاهد یمنی تبار.

همچنین در این مراسم از 5 کتاب رونمایی شد. کتاب‌‌های «حدیث ظهور» نوشته جواد جعفری، «تمدن و تدین و موعود گرایی» نوشته سرلشکر سیدحسن فیروزآبادی، «آخرین انقلاب، انقلاب آخر» نوشته فرح رامین، «از تبار دجال» نوشته نصرت الله آیتی و «آینده  نگری الهی» نوشته غلامرضا گودرزی رونمایی شدند.

جنگ های پیامبران جز برای براندازی فساد نبود

بر اساس این گزارش، در آیین رونمایی و تقدیر از مهدی‌یاوران، آیت‌الله حائری شیرازی در سخنانی با اشاره به دعای فرج امام زمان (عج) گفت: واژه دکترین مهدویت و فرهنگ و تمدن را با استفاده از واژه دعای انتظار معنی می‌کنم. در این دعا واژه «طوعا» گویا است. بشر برای پیمودن راه الهی با طوع و رغبت راه و زمان طولانی را در پیش دارد که غیبت همان زمان طولانی است و در این زمان به سمت تعالی حرکت می ‌کند. جنگ‌ هایی که پیامبران در طول تاریخ بشر انجام داده‌ اند برای به وجود آوردن لا اکراهی است که جز برای براندازی فساد نیست.
آیت‌الله حائری شیرازی تصریح کرد: انبیا تلاش کردند که زمینه «لا اکراه» را فراهم کنند، اما چون فرهنگ و تمدن در بین مردم شکل نگرفته بود و تجربه‌ های لازم را نداشتند این کار صورت نمی‌ گرفت. امروز نیز این زمینه تنها در صورتی تحقق می‌ یابد که مردم منتظر واقعی باشند.
این عضو مجلس خبرگان ادامه داد: مقبولان درگاه پروردگار مورد تهدید مردودان قرار می‌ گرفتند. آنچه هابیل را به آن سرنوشت رساند خوبی‌ ها و پاکی‌ های وی بود. اما آیات نشان می‌ دهد هم پاکان باید ترقی بیشتری کنند و هم فرصت به دیگران داده شود تا آنها هم شتابزده حرکت نکنند.
 

captcha