نیاز به اعتبار ۲۰ میلیارد تومانی جهت تکمیل نخستین دانشکده تخصصی مهدویت در جهان
کد خبر: 3309677
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۵
حدائق بیان کرد:

نیاز به اعتبار ۲۰ میلیارد تومانی جهت تکمیل نخستین دانشکده تخصصی مهدویت در جهان

گروه اجتماعی: مدیرعامل بنیاد مهدی موعود(عج) فارس با تأکید بر اینکه کار برای امام زمان(عج) هیچ مشکلی ندارد، به احداث نخستین دانشکده تخصصی مهدویت در جهان اشاره کرد و گفت: بیش از ۲۰ میلیارد تومان جهت تکمیل ساخت این دانشکده نیاز است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا حدائق، مدیرعامل بنیاد مهدی موعود(عج) فارس امروز، 10 خرداد‌ماه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز با بیان اینکه امروز لبه تیغ حملات دشمنان اسلام متوجه مهدویت است، گفت: 10 درصد دشمنی‌های دشمنان اسلام متوجه خدا، 15 درصد متوجه پیامبر(ص) و 75 درصد آن متوجه مهدویت است.
وی با بیان اینکه امام زمان(عج) مجری عدالت است و اجرای عدالت منافع برخی از کشورها را به خطر می‌اندازند لذا هزینه‌های گزافی بر علیه مسئله مهدویت انجام می‌دهند، افزود:  پرخطرترین دشمن اسلام، اسرائیل است که مبالغ سنگینی بر علیه امام زمان(عج) هزینه می‌کند.
حدائق با یادآوری اینکه دشمنان اسلام از دو محور شهادت‌طلبی و ولایتمداری شیعیان ضربه خورده‌اند، از همین‌رو تمام اهتمام خود را جهت از بین بردن این دو محور در میان شیعیان انجام می‌دهند، گفت: امروزه 6 هزار سایت بر علیه امام زمان(عج) با بودجه اسرائیل در حال فعالیت هستند.
حدائق در بخش دیگری از سخنان خود به احداث نخستین دانشگاه تخصصی مهدویت در جهان اشاره کرد و گفت: کار بسیار ارزشمندی که بنیاد حضرت مهدی موعود(عج) انجام داد اقدام و اهتمام به ساخت دانشکده‌ای با مساحت 15 هزار متر زیربنا و ظرفیت پذیرش بیش از 700 دانش پژوی مباحث مهدوی در شیراز بود.
وی با بیان اینکه این دانشکده در خیابان سازمان تبلیغات اسلامی فارس قرار دارد، گفت: به یاری خدا این دانشکده در زمینی به مساحت 3 هزار و 500 متر مربع در 11 طبقه ساخته خواهد شد که 7 طبقه آن آموزشی است.
حدائق با اشاره به اینکه احداث این دانشکده تقریبا 25 تا 30 درصد پیشرفت داشته است، گفت: کل اسکلت فلزی بنای این ساختمان رو به اتمام است که به یاری خدا جزو منحصر به فردترین فضاهای آموزشی کشور خواهد شد زیرا تمام فضاهای خواهران و برادران کاملاً مجزاست.
مدیرعامل بنیاد مهدی موعود(عج) فارس با یادآوری اینکه احداث این دانشکده کاملاً مردمی است و هیچ اعتبار دولتی برای آن دیده نشده است، گفت: این برای احداث این دانشکده تاکنون بالغ بر 3 میلیارد و 500 میلیون تومان هزینه شده است که همگی به همت مردم بوده است.
وی اظهار کرد: در راستای احداث این دانشکده به دیدار مراجع عظام تقلید رفتیم که آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی طی بازدیدی از این دانشکده داشتند، به مقدان خود اجازه دادند یک سوم از وجوهات امام را برای احداث این دانشکده اختصاص دهند همچنین آیت‌الله‌العظمی سیستانی نیز اجازه دادند تا مقلدان خود نصف سهم امام را به این دانشکده اختصاص دهند.
حدائق در ادامه در پاسخ به خبرنگار ایکنا مبنی بر اینکه تا پایان احداث این دانشکده، چه میزان هزینه لازم است و همچنین مشکلات پیش‌روی این اقدام چیست؟ گفت: به دلیل اینکه وضعیت اقتصادی جامعه یک وضعیت ثابتی نیست نمی‌توان مبلغ معینی عنوان کرد ولی تاکنون بیش از 20 میلیارد تومان را برای احداث این دانشکده برآورد هزینه کرده‌اند.
وی ادامه داد: کار برای امام زمان(عج) مشکل ندارد چنانچه با دست خالی کلنگ احداث این دانشکده به زمین زده شد اما تا به امروز خود امام زمان(عج) کمک کرده است و به حمد الهی در روند ساختمان‌سازی این مجموعه  هیچ خللی وارد نشده است و به شایسته‌ترین نحو این مرکز ساخته شده و مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.
حدائق بیان کرد: شماره حساب بنیاد مهدی موعود(عج) جهت مشارکت در امر ساخت دانشکده تخصصی مهدویت   0101963683000 سپهر بانک صادرات است که خیران می‌توانند کمک‌های خود را به این حساب واریز کنند.
مدیرعامل بنیاد مهدی موعود(عج) فارس در ادامه سخنان خود به تشریح فعالیت‌های این بنیاد پرداخت و گفت: این بنیاد در استان فارس از سال 84 فعالیت خود را آغاز کرد و توانست خدمات ارزشمندی را طی این 10 سال در راستای گسترش معارف مهدویت انجام دهد.
وی با بیان اینکه شعبه‌های بنیاد مهدی موعود(عج) در بیش از 20 شهرستان استان فارس راه‌اندازی شده است، گفت: شاید این حجم کار در کشور منحصر به فرد باشد که تقریباً تمام شهرستان‌های فارس فعالیت‌های مهدوی را آغاز و دنبال می‌کنند.
حدائق اظهار کرد: در ادارات شیراز فراخوانی جهت معرفی رابطان مهدوی به این بنیاد ارسال شد که در این رابطه جلسات متعددی با رابطان و مسئولان شعبه‌های بنیاد در استان فارس در طول سال برگزار می‌شود.
برگزاری دوره‌های تربیت مربی مهدوی با گذراندن 120 ساعت دوره آموزشی، برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه جمعی از طلاب استان فارسی مشغول به تحصیل در حوزه علمیه قم از دیگر فعالیت‌هایی بود که وی از آن‌ها نام برد و افزود: ما آمادگی برای افزایش دوره‌های مربی مهدویت در قم را داریم که قرار شده است این دوره استمرار و تداوم پیدا کند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به تبیین اهمیت و جایگاه دهه مهدویت و ضرورت اهتمام و نکوداشت این ایام پرداخت و گفت: نظام هستی به برکت وجود امام زمان(عج) ارتزاق می‌کند لذا ما نیز باید به این مسئله اهمیت دهیم.
حدائق تصریح کرد: شیعیان عشق و علاقه خود را در ماه‌های محرم و صفر به‌صورت پررنگ نشان می‌دهد و باید هم این‌گونه باشد اما باید پربارتر و وسیع‌تر از این حضور دو ماهه مردم جهت سوگواری امام حسین(ع)، برای مباحث مهدوی و امام زمان(عج) باشد زیرا ایشان امام حی ما هستند و نباید امام زمان خود را تنها بگذاریم.
مدیرعامل بنیاد مهدی موعود(عج) فارس، یکی از مناسبت‌های خوبی که فرصت تبیین معارف مهدوی را برای اقشار مختلف مردم فراهم می‌کند، دهه مهدویت دانست و گفت: بزرگترین رهاورد این ایام نیز آشنایی مردم با معارف مهدوی و افکار و اندیشه‌های امام زمان(عج) است.
وی با تأکید بر اینکه دهه مهدویت جزو مهم‌ترین مناسبت‌های سال است، افزود: این دهه مربوط به امام حی ماست و ما در قبال این امام حی مسئول هستیم؛ آن هم امامی که ناظر بر افعال و افکار ماست و رضایت او رضایت خدا را رقم خواهد زد
لذا می‌طلبد که هیئت‌های مذهبی و مسئولان ما اهتمام جدی نسبت به هرچه باشکوهتر شدن این ایام هم از نظر کمی و هم کیفی داشته باشند.
حدائق با بیان اینکه در همین راستا ستاد نکوداشت دهه مهدویت با ریاست نماینده ولی فقیه در استان و دبیری بنیاد مهدی موعود(عج) شکل گرفته است، گفت: در این ستاد مباحث و مناسبت‌های مهدویت به ادارات ابلاغ شد تا ادارات در این ایام برنامه‌های باشکوهی را اجرا کنند.
وی با تأکید بر اینکه دوائر دولتی در این ایام نسبت به برپایی باشکوه مناسبت‌های مهدویت به وظایف خود به نحو شایسته عمل کنند، گفت: جهت برپایی هر چه باشکوهتر مراسم‌های این ایام، هماهنگی تمام دستگاه‌ها با یکدیگر را می‌طلبد.
مدیرعامل بنیاد مهدی موعود(عج) فارس ابراز کرد: انتظار دیگر ما در راستای مصوبات ستاد این است که یگان‌های نیروهای انتظامی در ممانعت از برگزاری مراسمی که خلاف شئونات اسلامی و مذهبی است، همت گمارند زیرا برخی از جلسات زینبده امام زمان(عج) نیست.
وی اظهار کرد: یکی از آسیب‌هایی که در برخی از مجالس امام زمان(عج) صورت می‌گیرد این است که شئونات اسلامی و حرمت امام زمان(عج) رعایت نمی‌شود که این وظیفه همه مردم است تا امر به معروف و نهی از منکر کنند زیرا امر به معروف یعنی نظارت ملی.
حدائق در ادامه از برگزاری مراسم عمومی مهدی‌یاور در روز نیمه شعبان از ساعت 9 تا 12 در تالار فرهنگیان شیراز خبر داد و گفت: گروهی از شهروندان ما تحت عنوان مهدی‌یاور به‌صورت ماهانه کمک‌های خود را به بنیاد واریز می‌کنند.

captcha