تغییر سبک زندگی اسلامی بزرگترین چالش حوزه آسیب‌های اجتماعی است
کد خبر: 3311554
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۸
حجت‌الاسلام صفی‌یاری:

تغییر سبک زندگی اسلامی بزرگترین چالش حوزه آسیب‌های اجتماعی است

گروه اجتماعی: مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان گفت: بزرگترین چالش اساسی ما در حوزه آسیب‌های اجتماعی تغییر سبک زندگی اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، حجت‌الاسلام مسعود صفی‌یاری، مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان دیروز، 16 خردادماه در جلسه بانوان و خانواده کردستان اظهار کرد: وجود ماهواره در برخی خانواده‌ها موجب شده است که برخی از بچه‌ها به بلوغ زودهنگام برسند و در سنین پایین ازدواج کنند به طوری‌ که ماهواره به گونه‌ای زندگی را در دست گرفته است.
وی افزود: با توجه به آمارهای موجود، کردستان بیشترین استفاده را از شبکه‌های ماهواره‌ای می‌برد در حالی که باید دانست که ماهواره نمی‌تواند برای جامعه ما سبک زندگی اخلاقی به وجود آورد. جای تأمل دارد که چرا کردستان با ریشه و سابقه تاریخی که دارد در برخی از شاخص‌ها پایین است بنابراین نباید اجازه داد سبک زندگی از ریل خارج شود و آن را به ریل اصلی هدایت کرد.
وی بیان کرد: اسلام جامع‌ترین و مدرن‌ترین سبک زندگی اسلامی را دارد و پشتوانه‌های فقهی و اعتقادی ما بر مبنای اسلام قوی است لذا باید با پشتوانه حقوقی، حاکمیتی و حکومتی که داریم سبک زندگی اسلامی را ترویج کنیم.
حجت‌الاسلام صفی‌یاری با اشاره به این گفته مقام معظم رهبری که «شبکه‌های ماهواره‌ای زنان را مورد هدف قرار داده‌اند نه خانواده را»، اعلام کرد: باید فرایند و نقشه راهی برای تحقق عملی‌تر سبک زندگی اسلامی متناسب با سنت‌ها و رویه‌ها و اعتقادات بومی و دینی تدوین کنیم.
وی عنوان کرد: تبلیغات اسلامی کردستان به صورت سه شیفت کاری طی یک ماه اخیر تدوین سند استراتژی ۱۰ ساله سازمان را در پیش گرفته و مسایل فرهنگی، تحلیل محیطی، جغرافیای فرهنگی و مذهبی و نقشه جبهه فرهنگی انقلاب و جبهه فرهنگی معارض را کارشناسانه بررسی کرده‌ایم. در این سند محوری‌ترین بحث سبک زندگی اسلامی است و سایر مباحث به صورت زیرشاخه تعریف شده‌اند.
وی با اشاره به برخی اقدامات ذکر شده در نشریه مهندسی فرهنگی کشور یادآور شد: تبیین و ترویج الگوی خانواده‌ تراز جمهوری اسلامی ایران و گفتمان‌سازی معرفی جمهوری ایران به‌عنوان قطب خانواده محور از جمله اقدامات ذکر شده است.

captcha