ثبت‌نام در سامانه الکترونیکی شرط پرداخت مالیات است
کد خبر: 3313146
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۳
رئیس سازمان امور مالیاتی:

ثبت‌نام در سامانه الکترونیکی شرط پرداخت مالیات است

گروه اقتصاد: عسکری اظهار کرد: طرح دریافت اظهارنامه‌های مالیاتی امسال در بستر طرح جامع به صورت منسجم و دقیق اجرا شده است و تاکنون ۸۵ درصد مؤدیان در سامانه الکترونیکی ثبت‌نام کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) علی عسکری، رئیس سازمان امور مالیاتی اظهار کرد: به 15 درصد مؤدیان که تاکنون موفق به تکمیل ثبت‌نام خود در سامانه الکترونیکی سازمان امور مالیاتی نشده‌اند، توصیه می‌شود در فرصتی که تا ارائه اظهارنامه‌ها باقیمانده است، اقدام کنند.

عسکری گفت: مؤدیانی که در سامانه ثبت‌نام کرده‌اند، هنگام ارائه اظهارنامه الکترونیک با واردکردن شماره ملی یا شناسه ملی اطلاعات هویتی به صورت خودکار در فرم درج می‌شود و مؤدیان فقط اطلاعات درآمد- هزینه‌ای و سایر اطلاعات خواسته شده را پر می‌کنند.

وی افزود:‌ مؤدیان زمانی که اظهارنامه را الکترونیک ارائه می‌کنند برای پرداخت مالیات دیگر نیاز به مراجعه به ادارات نیست و در سامانه امکان تقسیط نیز فراهم شده است.

عسکری افزود: با اجرای طرح اظهارنامه الکترونیکی مراجعه به ادارات مالیات در سراسر کشور به حداقل رسیده و کار مؤدیان تسهیل شده است.

سازمان امور مالیاتی کشور برای ثبت‌نام مؤدیان سامانه WWW.TAX.GOV.IR در نظر گرفته است.
اگر فرایند پیش ثبت‌نام و ثبت‌نام تا پایان خرداد ماه تکمیل نشود اطلاعات اظهارنامه در سامانه پذیرفته نخواهد شد و امکان ارائه اظهارنامه و همچنین پرداخت الکترونیک مالیات وجود نخواهد داشت.

captcha