۷۲۰ میلیون تومان زکات در نهاوند جمع‌آوری شد
کد خبر: 3315616
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۳
طی سال 93؛

۷۲۰ میلیون تومان زکات در نهاوند جمع‌آوری شد

گروه اجتماعی: رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان نهاوند گفت: طی سال ۹۳ در شهرستان نهاوند مبلغی افزون بر ۷۲۰ میلیون تومان زکات جمع‌آوری شده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از همدان، علی کاویانی، رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان نهاوند امروز چهارشنبه، 27 خردادماه در جلسه شورای زکات شهرستان نهاوند، اظهار کرد: در سال ۹۳ شهرستان نهاوند مبلغی افزون بر ۷۲۰ میلیون تومان زکات جمع‌آوری شده است.

وی افزود: این زکات جمع‌آوری شده در قالب اجرای ۵۰ پروژه شامل احداث مسجد و حسینیه، جمع‌آوری آب‌های سطحی و احداث خانه عالم هزینه شده است، همچنین در این سال مبلغ ۱۱۵ میلیون تومان تشویقی به این میزان زکات تعلق گرفته و بین روستاها و پروژه‌ها تقسیم شده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) نهاوند عنوان کرد: در سه ماهه نخست سال مبلغ ۷۸ میلیون تومان زکات در سطح شهرستان جمع‌آوری شد و تا پایان سال نیز برآورد می‌کنیم این میزان زکات به یک میلیارد تومان برسد، برای سال ۹۴، ۷۸ پروژه جدید ثبت نام شده است.

وی با بیان اینکه در شهرستان نهاوند پنج هزار و 200 به تعداد 11 هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد هستند که به آن‌ها خدمت‌رسانی می‌شود، اضافه کرد: سرفصل‌های مشارکت‌های مردمی بوده و از واجبات است و در دین اسلام به پرداخت آن سفارش و تاکید فراوان شده چراکه پشتوانه محرومان است، با توجه به اینکه فصل جمع‌آوری زکات آغاز شده ۱۵۰ عامل زکات در شهرستان مشغول به فعالیت است.

کاویانی بیان کرد: ۳۳ هزار و ۲۰۰ صندوق صدقات در سطح شهرستان نهاوند وجود دارد که ماهیانه مبلغ ۸۳ میلیون تومان درآمد این صندوق‌هاست، در سال‌جاری کمیته امداد نهاوند در ماه مبارک رمضان در نظر دارد با اجرای ۴ طرح ایتام، طرح محسنین برای غیرایتام، طرح شفا برای بیماران سرطانی و صعب‌العلاج و طرح طاها برای بچه‌های نیازمند به نیازمندان این شهرستان خدمت‌رسانی کند.

captcha