رونمایی از نسخ خطی قرآنی در دهمین نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت
کد خبر: 3317953
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۷
به همت میراث فرهنگی و صنایع گردشگری؛

رونمایی از نسخ خطی قرآنی در دهمین نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت

گروه هنر: مسئول روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی، از رونمایی نسخ خطی قرآنی در دهمین نمایشگاه قرآن و عترت خبر داد.

محمدرضا پهلوان، مسئول روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، اظهار کرد: در یکی از سالن‌های نمایشگاه غرفه‌ای به صنایع دستی و گردشگری اختصاص داده شده است و بسیاری از هنرمندان قرآنی که در زمینه صنایع دستی فعالیت می کنند، در این نمایشگاه حضور دارند.

پهلوان ادامه داد: کتیبه قرآنی،‌ کاشی سنتی، گلدوزی با موضوع قرآن، قلم‌زنی روی مس، حکاکی روی سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی، فیروزه و نگین انگشتری از آیات قرآن، تذهیب‌نگاری، ‌سفال‌گری، نقش برجسته از آیات قرآن، فیروزه کوبی، صحافی سنتی و جلدهای قرآنی از بخش های حاضر در دهمین نمایشگاه قرآن و عترت است.

وی از اضافه شدن بخش نسخ خطی در دهمین نمایشگاه قرآن و عترت گفت و اظهار کرد: امسال نسبت به سال گذشته ما یک سری آثار قرآنی و تاریخی از قرآن های خطی، تابلوهایی از کتیبه‌های بناهای تاریخی که تداعی قرآن در بناهای تاریخی است را به معرض نمایش خواهیم گذاشت.

اجرای مراسم قنبرخوانی در دهمین نمایشگاه بین المللی قران و عترت

مسئول روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی، از برگزاری  مراسم قنبر خوانی ویژه ماه مبارک رمضان در دهمین نمایشگاه قرآن و عترت خبر داد و افزود: این مراسم را گروهی از کاشمر در شب های ماه مبارک رمضان اجرا خواهند کرد.

وی ادامه داد: این مراسم سال گذشته جزو میراث معنوی کشور به ثبت رسیده است امسال در مراسم افتتاحیه یا اختتامیه یا در طول برگزاری نمایشگاه از هنرمندی این گروه استفاده خواهیم کرد.

captcha