سازه چوبی سرداب حرم امامین العسکرین(ع) وارد زنجان می‌شود
کد خبر: 3318296
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۷

سازه چوبی سرداب حرم امامین العسکرین(ع) وارد زنجان می‌شود

گروه اجتماعی: مسئول روابط عمومی ستاد بازسازی عتبات عالیات استان زنجان با اشاره به اینکه سازه چوبی سرداب حرم امامین العسکرین(ع) امروز وارد زنجان می‌شود،گفت:این سازه توسط هنرمندان زنجانی در شهر قم تهیه شده است.

مریم مرادی، مسئول روابط عمومی ستاد بازسازی عتبات عالیات استان زنجان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از زنجان، اظهار کرد: نیم ضریح سرداب حرم امامین العسکرین(ع) در زنجان ساخته و در شبستان این حرم مطهر که در مقابل قبور مطهر قرار دارد، نصب خواهد شد. برآورد اعتباری این طرح، ۳ میلیارد تومان است که به همت ستاد عتبات عالیات استان زنجان و نذورات مردم ساخته خواهد شد.

وی گفت: در حال حاضر سازه چوبی، که از جنس چوب ساج برمه است، آماده شده و عصر امروز وارد زنجان می‌شود. تا قلم زنی و معرق بر روی چوب، نقره و مس توسط هنرمندان زنجانی بر روی آن صورت گیرد. این طرح در ابعاد ۷ متر طول و ۴ متر ارتفاع ساخته شده است که بدنه اصلی آن از چوب و قسمت روی آن از نقره و قسمتی هم مس کاری خواهد شد که با آب طلا پوشیده می‌شود.

مسئول روابط عمومی ستاد بازسازی عتبات عالیات استان زنجان در پایان تصریح کرد: استان زنجان پیش از این نیز در پروژه‌هایی همچون ساخت ۱۲ پنجره فلزی گنبد حرمین العسگریین(ع)، درب مصلی امامین کاظمین از در باب‌القبله که بر روی آن نوشته شده است اهدایی مردم زنجان،درب روکش نقره حرم امام حسین(ع)،مشارکت داشته است و ساخت نیم ضریح سرداب حرم امامین العسکرین(ع) نخستین طرحی است که به صورت مستقل در زنجان ساخته خواهد شد که ساخت آن یکسال به طول خواهد انجامید.

captcha