رحمت الهی جایزه خداست/ چگونه می توان از خدا جایزه گرفت
کد خبر: 3318547
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۴ - ۰۳:۵۰
دعای روز نهم ماه مبارک رمضان/

رحمت الهی جایزه خداست/ چگونه می توان از خدا جایزه گرفت

گروه جامعه: قوانین خدا واضح و روشن به ما گفته که چگونه می توانیم خودمان را شایسته رحمت خداوند بکنیم اما افسوس که ما می دانیم اما باور نداریم که اگر شکر کنیم رحمت افزون و اگر ببخشیم نعمت زیاد می‌شود.

رحمت الهی نازل نمی شود مگر اینکه ما خود را شایسته دریافت رحمت کنیم. پس باز هم همه چیز به اختیار انسان وابسته است.

تا نعمت های الهی را نشناسیم نمی توانیم آنها را شکر کنیم. مسئله و مشکل ما به خصوص وقتی که ناشکری می کنیم این است که سایر بی کران نعمت های الهی را نمی بینیم و از محدود چیزهایی که نداریم شکایت می کنیم، شکایت می کنیم، ناشکری می کنیم، اعصاب خودمان و بقیه را خرد می کنیم و مدام و مدام و مدام غُر می زنیم در حالی که شکر نعمت، نعمت را افزون و درب های رحمت الهی را به سوی بنده ها باز می کند.

پس اگر در زندگیمان معجزه ای رخ نمی دهد و اگر رحمتی نازل نمی شود به خاطر ناشکری های خودمان است. خداوند همه چیز را آشکار بیان کرده و اصول و راه های دریافت رحمت و جایزه های خود را نیز بیان کرده است. خداوند فرموده است داشته هایتان را بشناسید و شکر کنید، چون شکر، نعمت ها را زیاد می کند و ببخشید که در مقابل هر بخشش شما یک برابر، هفت برابر، هفتاد برابر و بی نهایت برابر به شما خواهم داد.

خداوند قوانینش را برای ما گفته با برهان های آشکار و دلایل متقن نکته جالب این است که اگر این قوانین را جست و جو کنیم دلایل علمی و بسیار ویژه آنها را خواهیم یافت اما افسوس که ما می نشینیم و فقط منتظر می مانیم تا کشف و اختراعی در جهان صورت بگیرد بعد اعلام کنیم که چنین واقعیتی در قرآن و یا کلام ائمه(ع) بیان شده بود. اما اگر عنانمان را فقط به خدا بسپاریم او خود می داند ما را به کجا ببرد. کتاب راهنمای الهی همیشه در دسترس است. باید خود را به این کتاب راهنما سپرد.


                                                   

                                                                                                               بسم الله الرحمن الرحیم

«اللهمّ اجْعَلْ لی فیهِ نصیباً من رَحْمَتِکَ الواسِعَةِ واهْدِنی فیهِ لِبراهِینِکَ السّاطِعَةِ وخُذْ بناصیتی الى مَرْضاتِکَ الجامِعَةِ بِمَحَبّتِکَ یا أمَلَ المُشْتاقین؛ خدایا قرار بده برایم در آن بهره‌اى از رحمت فراوانـت و راهنمائیم کن در آن به برهان و راه‌هاى درخشانت و بگیر عنانم به سوى رضایت همه جانبه‌ات بدوستى خود اى آرزوى مشتاقان».

مطالب مرتبط
captcha