برگزاری نشست تفسیرپژوهی تا ساعتی دیگر در نمایشگاه قرآن
کد خبر: 3319680
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۴

برگزاری نشست تفسیرپژوهی تا ساعتی دیگر در نمایشگاه قرآن

گروه اندیشه: نخستین نشست از سلسله نشست‌های پژوهشی بخش مکتوب که جمعه ۵ تیر ساعت ۲۱:۳۰ در باغ کتاب برگزار می‌شود، اختصاص به تفسیرپژوهی دارد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از روابط عمومی بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، بخش مکتوب در نظر دارد با برگزاری سلسله نشست‌های پیوسته‌ای در حوزه علمی و پژوهش‌های قرآنی، به تحلیل و بررسی علمی و تخصصی مباحث این حوزه بپردازد.
برگزاری 7 نشست در دستور کار این بخش قرار دارد که اولین نشست آن با عنوان « نشست تفسیرپژوهی» ، ساعت 30 : 21 امروز جمعه 5 تیر در محل غرفه این بخش در باغ کتاب میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.
محورهای این نشست را ویژگی‌ها و شاخصه‌های تفسیرپژوهی در ایران و جهان اسلام، سنجش و ارزیابی روش‌شناختی و معرفت‌شناختی تفسیرپژوهی‌های موجود و آسیب‌شناسی تفسیرپژوهی‌های موجود و باید‌ها و ونبایدها شامل می‌شود.
بنا به اعلام غلامرضا نوعی، دبیر بخش مکتوب بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن، این نشست با حضور محمدکاظم شاکر؛ عضو هیئت علمی دانشگاه قم، محسن قاسم‌پور؛ عضو هیئت علمی دانشگاه کاشان و سیدهدایت جلیلی؛ عضو هیئت علمی دانشگاه خوارزمی تهران برگزار می شود.

captcha