شکل‌گیری حرکت خزنده دست‌اندازی به حریم اعتقادات و مقدسات در رسانه‌ها
کد خبر: 3320120
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۳
امام‌جمعه شیراز هشدار داد:

شکل‌گیری حرکت خزنده دست‌اندازی به حریم اعتقادات و مقدسات در رسانه‌ها

گروه اجتماعی: آیت‌الله ایمانی با یادآوری اینکه در سال‌های ۷۸ و ۸۸، یک نوع دست‌اندازی به حریم اعتقادات و مقدسات را شاهد بودیم که در عرصه مطبوعات شکل گرفت، گفت: این روند اکنون نیز بسیار خزنده در حال شکل‌گیری است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، آیت‌الله اسدالله ایمانی، نماینده ولی فقیه در استان فارس در دیدار با معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: دغدغه‌ای که درحال حاضر نسبت به حوزه مطبوعات وجود دارد، این است که خدای ناکرده اتفاقی نیافتد تا این رسانه‌های ارزشمند و با اهمیت به رسانه‌هایی بازاری و تجاری تبدیل شوند.
وی افزود:‌ پرداختن به موضوع یادشده درحوزه فعالیتی وزارت ارشاد باعث می‌شود تا دولت اسلامی، طبق قانون اساسی، اعتلای فکر و اندیشه و بالابردن سطح افکار جامعه در دستور کارش قرار داشته باشد، چون این مهم از جمله مسائلی است که در برنامه‌ها جزو جهت‌گیری عمده دولت به حساب می‌آید.
آیت‌الله ایمانی عنوان کرد: مطبوعات با سبقه علمی که دارند، به‌واسطه نوآوری‌ها و خلاقیت به تحلیل و ارائه مطالب علمی که مورد نیاز جامعه است بپردازند تا از این طریق بتوان با رسیدگی به نیازمندی‌های اصولی و اساسی جامعه و دادن راهکار برای آن‌ها به رشد و توسعه همه‌جانبه شهر و استان کمک کرد نه صرفا به کپی‌برداری مشغول باشند.
امام‌جمعه شیراز با بیان اینکه مطبوعات نقش بزرگی را ایفا می‌کنند و ظرفیت عظیمی دارند، گفت: اگر در مسایل علمی و ارائه الگوهای مناسب در مسایل سیاسی نه سیاسی‌کاری، قلم بزنند و خودشان را ازحب و بغض‌ها جدا کنند و بر اساس مصالح حال و آینده نظام قلم‌زنی داشته باشند و همچنین درحوزه اقتصادی، راهکارهای کامل و جامع به دولت ارائه بدهند، در جامعه به افکار بلند با پشتوانه علمی و مستند روبه‌رو خواهیم شد.
آیت‌الله ایمانی با تأکید بر ایفای نقش درست رسانه‌ها افزود: بر این اساس مطبوعاتی بازاری جایگاهی پیدا نمی‌کنند و دولت مردان ما یک منابع غنی برای ارجاع مسایل و استناد به قضایا در اختیار خواهند داشت و پیرو آن مطالبات مردم نیز از نظر مسایل علمی و فکری بالا می‌رود و دانشمندان ما مجبور می‌شوند چیز نوتری را ارائه دهند و به آنچه دارند بسنده نکنند.
منتخب مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: در فضای مطبوعات، یک نوع کپی برداری مشاهده می‌شود که درعرصه مسایل سیاسی نیز طرفداری‌ها یا جانب‌داری‌هایی غیرمستند و مستدل پیش می‌آید و اگر در این عرصه نگاهی علمی و کارشناسانه انجام دهیم، دولت نیز احساس می‌کند، تکلیفی برعهده دارد و با مسائل علمی‌تر برخورد خواهد شد و خود به خود قصه آزمون و خطا را به دنبال نخواهیم داشت.
امام‌جمعه شیراز با اشاره به مبحث نظارت بر مطبوعات، گفت: در ماجرا و داستان سال‌های 78 و 88 یک نوع دست‌اندازی به حریم اعتقادات و مقدسات را شاهد بودیم که در عرصه مطبوعات شکل گرفت، که این کار از امام و انقلاب شروع و تا خدا ختم می‌شد و در جامعه آثاری به دنبال داشت و این روند اکنون نیز خیلی خزنده دارد شکل می‌گیرد و باید به این مسئله نه از طریق بستن و تعطیل کردن بلکه با ارائه راه توسط کارگروه‌های تخصصی رسیدگی و مواجه شویم.
منتخب مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری افزود: اینگونه افراد اگر ایرانی هستند باید به کشورشان علاقه‌مند باشند، اگر مسلمانند باید به اعتقاداتشان پایبند باشند و اگر دنیا یا آخرت را می‌خواهند راهش این نیست و باید تلاش شود تا از روش توجیه و گفت‌وگو برای جلوگیری از انحراف اندک افرادی که دراین کار اصرار می‌ورزند، استفاده شود.
آیت‌الله ایمانی با تصریح اینکه در مسائل فرهنگی موازی‌کاری زیادی وجود دارد و نظام هزینه‌های سنگینی را به واسطه این موضوع پرداخت کرده است، گفت: در این راستا مقام معظم رهبری قرارگاه فرهنگی را دنبال کردند و این راهی است برای جهت دهی مسایل فرهنگی که بحمد الهی در شورای فرهنگ عمومی استان با تشکیلات مناسب فرهنگی مشغول به فعالیت است.
امام‌جمعه شیراز با بیان اینکه شورای فرهنگ عمومی در فارس راهکارهای خوبی در زمینه فرهنگی دارد و در مورد فعالیت‌های قرآنی گفت: در حوزه قرآن دو موسسه قوی در فارس وجود دارد که در تمام استان‌های کشور شعبه داشته و درزمینه‌های حفظ، تجوید، قرائت، تبین مفاهیم و تفسیر در حال فعالیت مداوم هستند.
آیت‌الله ایمانی گفت: در حوزه‌های علمیه نیز رشته تفسیر و قرآن دارای اهمیت خاص است و با حضوراساتید بنام که از مکتب آیت‌الله جوادی آملی و آیت‌الله معرفت کسب فیض کرده‌اند، در استان فارس مشغول کار هستند.

captcha