افترازدن به دیگران به نام قرآن بزرگ‎ترین ظلم است/ امام(ره)؛ مبین سیره قرآن
کد خبر: 3320690
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۶
رئیس جمهور:

افترازدن به دیگران به نام قرآن بزرگ‎ترین ظلم است/ امام(ره)؛ مبین سیره قرآن

گروه سیاسی: دکتر روحانی در ضیافت افطار با خادمان قرآن و ذاکرین اهل بیت (ع)، افترازدن به دیگران را به نام حق و قرآن بزرگ‌ترین ظلم عنوان کرد و گفت: در دوران انقلاب برخی جوانان ما را به نام قرآن و اسلام منحرف کردند و مبادا که امروز نیز در گوشه کنار این گونه رفتار شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، حجت‎الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی، عصر امروز، یکشنبه 7 تیرماه، در ضیافت افطار با خادمان قرآن و ذاکرین اهل بیت (ع) در سالن اجلاس سران، گفت: قرآنیان کسانی هستند که خواندن، فهمیدن و عمل به قرآن را به جامعه می‌آموزند.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه قرآن راه و مسیر هدایت را به تمام انسان‌ها نشان می‌دهد، گفت: افتخار انقلاب و نظام ما این است که به قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت متصل است و بدون تردید اگر این دو ثقل بزرگ نباشند، سعادت هم وجود ندارد.

وی گفت: انقلاب و نظام ما از فهم قرآن بهره برده است؛ غیر از قرآن و اهل بیت چه کسی می‌توانست مردم را به خیابان بیاورد؟ امام(ره) مبین سیره قرآن و عاشق خاندان رسالت بود و اتصال مردم به امام(ره) از این باب بود که ایشان مرجع مردم برای فهم دین و اسلام بود.

حجت‌الاسلام روحانی تأکید کرد: امروز برای حفظ و ادامه نظام و رسیدن به اهداف راهی جز قرآن و اهل بیت(ع) نداریم چرا که سعادت این جهان و آن جهان ما را تضمین می کند.

رئیس‌جمهور همچنین با بیان اینکه گاهی اوقات از بهترین نعمت‌های الهی سوء استفاده می‌شود، گفت: اینکه انسان به نام حق و به نام قرآن، به قرآن و راه حق خیانت کند و افترا ببندد بالاترین ظلم است.

وی خاطرنشان کرد: در اوایل انقلاب برخی جوانان ما را با ادعای قرآن و اسلام منحرف کردند و امروز نیز مراقب باشیم که در گوشه و کنار چنین اتفاقی رخ ندهد.

حجت‌الاسلام روحانی با اشاره به اوضاع منطقه و کشتار مردم به نام اسلام گفت: اینکه در مراسم نماز جمعه و خواندن نماز مردم را به نام اسلام و قرآن قطعه قطعه می‌کنند، سوءاستفاده از دین خدا و بزرگ‌ترین ظلم است.

رئیس‌جمهور با گرامیداشت یاد آیت الله شهید بهشتی گفت: زمانی که ایشان زنده بود، عده‌ای با تبلیغات غلط و منحرف اذهان بخشی از جامعه را نسبت به ایشان منحرف کردند به گونه‌ای که نمی‌شد ایشان را در منبر، دانشگاه و جامعه تجلیل کرد.

وی افزود: پس از شهادت ایشان ده ها نفر پیش من آمدند و گفتند ما چه کنیم که علیه بهشتی تهمت زدیم و غیبت کردیم و حال ایشان شهید شده و متوجه اشتباه خود شدیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی تصریح کرد: مهم است که نعمت‌های بزرگ را قدردان و شاکر باشیم و از آن سوءاستفاده نکنیم.

captcha