جمع‌آوری قرآن‌‌های بدون مجوز در نمایشگاه قرآن/ تخلف ۹ ناشر و اخذ تعهد کتبی
کد خبر: 3321455
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۱
سالاریان اعلام کرد:

جمع‌آوری قرآن‌‌های بدون مجوز در نمایشگاه قرآن/ تخلف ۹ ناشر و اخذ تعهد کتبی

گروه ادب: مدیر فروش بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن گفت: قرآن‌های بدون مجوز نشر از نمایشگاه قرآن جمع‌آوری شدند. در این راستا ۹ ناشر تخلف کرده بودند که از آنها تعهد کتبی گرفته شد.

رجبعلی سالاریان، مدیر فروش بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) درباره تخلفات ناشران در نمایشگاه قرآن گفت: از همکاران سازمان دارالقرآن در نمایشگاه حضور دارند و نظرشان را در رابطه با قرآن‌های عرضه شده در نمایشگاه داده‌اند که خوشبختانه با بازدارنده‌هایی چون تعهد کتبی که از ناشران گرفته شده که اگر قرآنی بدون مجوز چاپ و نشر باشد، نمی‌توانند عرضه کنند و از سوی دیگر اطلاع‌رسانی در سایت، تخلفات این دوره بسیار پایین بوده است.

وی افزود: 9 ناشر در نمایشگاه بودند که قرآن‌های آنها بدون مجوز نشر ارائه شده بود و در میان آنها یکی از قرآن‌ها بدون امضاء بود و بقیه همه مجوز چاپ داشته، اما مجوز نشر و توزیع نداشتند.

سالاریان ادامه داد: همچنین دو ناشر در نمایشگاه به صورت مستقل حضور دارند و بقیه ناشران حضور نداشته و قرآن‌های آنها توسط ناشران دیگر عرضه شده است و قرآن‌های دارای اشکال در غرفه‌های گوناگون شناسایی شده است.

جمع‌آوری قرآن‌های بدون مجوز نشر

وی در ادامه عنوان کرد: این قرآن‌های بدون مجوز نشر روز گذشته با حضور کارشناسی سازمان دارالقرآن الکریم جمع‌آوری شد و کل مجموع قرآن‌های جمع‌آوری شده حدود 125 جلد بوده است.

مدیر فروش نمایشگاه قرآن تصریح کرد: از ناشران و توزیع‌کنندگان تعهد کتبی گرفته‌ایم که این قرآن‌ها را توزیع نکنند و در صورت تکرار تخلف براساس ضوابط نمایشگاه با آنها برخورد می‌شود.

وی گفت: کمیته تخلفات که پس از نمایشگاه برگزار می‌شود، برای ناشران متخلف تصمیم‌گیری خواهد کرد و این تخلفات قطعاً در پرونده آنها درج خواهد شد و در صورت تکرار نیز این غرفه بسته می‌شود.

لزوم برخورداری از مجوز چاپ و نشر

به گفته سالاریان، بیشتر ناشرانی که این قرآن‌ها را عرضه می‌کردند نمی‌دانستند که این قرآن‌ها دارای مشکل بوده و بدون مجوز نشر هستند و اطلاعاتی نداشتند و تصور می‌کردند که چون مجوز چاپ دارد می‌توانند آن را در نمایشگاه ارائه کنند، در صورتی که قرآن هم باید دارای مجوز چاپ و هم نشر داشته باشد.

مدیر بخش فروش بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن یادآور شد: با تعهداتی که از ناشران گرفته شده، بعید است که به چنین تخلفی دست بزنند، اما ناظرانی از سوی سازمان دارالقرآن در نمایشگاه حضور دارند و بر این امر نظارت می‌کنند؛ از سوی دیگر وجود این تعداد قرآن دارای تخلف برای چنین نمایشگاه رقم پایینی است و این نشانگر توفیق ما در نمایشگاه بوده.

captcha