افزایش چاپ قرآن در ماه مبارک رمضان/ ۶۷ هزار جلد مصحف وارد بازار نشر شد
کد خبر: 3322111
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۸
حاجی‌شریف خبر داد:

افزایش چاپ قرآن در ماه مبارک رمضان/ ۶۷ هزار جلد مصحف وارد بازار نشر شد

گروه ادب: معاون نظارت بر چاپ و نشر قرآن سازمان دارالقرآن الکریم از افزایش چاپ قرآن در ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: در خردادماه امسال ۶۷ هزار جلد قرآن مجوز نشر گرفته است.

احمد حاجی‌شریف، معاون نظارت بر چاپ و نشر قرآن کریم در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با اشاره به تعداد قرآن‌های چاپ شده در خردادماه امسال گفت: طی ماه گذشته 39 مجوز چاپ با شمارگان 442 هزار نسخه برای ناشران قرآنی صادر شده است که از این تعداد 6 مورد قرآن جزئی با شمارگان 66 هزار نسخه و 33 مورد نیز با شمارگان 376 هزار نسخه است.

وی با اشاره به تعداد مجوز نشر قرآن در خردادماه افزود: در مجموع 15 مجوز نشر برای قرآن صادر شده است که در این راستا 67 هزار جلد قرآن در مدت یاد شده روانه بازار نشر شده است.

حاجی‌شریف ادامه داد: از تعداد یاد شده، 9 مجوز با شمارگان 23 هزار نسخه، مجوز نشر قرآن‌های جزئی بوده و 6 مجوز با شمارگان 44 هزار نسخه نیز برای توزیع و نشر قرآن‌های کلی بوده است.

وی با مقایسه این رقم با مدت مشابه سال گذشته بیان کرد: در خرداد سال گذشته 26 مجوز چاپ قرآن با شمارگان 178 هزار جلد از سوی سازمان دارالقرآن الکریم صادر شده که مقایسه این رقم با مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد که در سال جاری افزایش یافته است.

حاجی‌شریف با اشاره به دلایل افزایش میزان چاپ قرآن در خردادماه بیان کرد: با توجه به اینکه در آستانه ماه مبارک رمضان قرار داریم، این موضوع سبب شده تا متقاضی قرآن افزایش یابد و به تبع آن ناشران نیز در راستای پاسخ به نیاز مخاطبان خود و بازار نشر، اقدام به چاپ قرآن‌های بیشتری کرده‌اند.

معاون نظارت بر چاپ و نشر قرآن سازمان دارالقرآن الکریم در ادامه با اشاره به میزان اجزای تصحیح شده در ماه گذشته گفت: تعداد اجزای تصحیح شده قرآن 922 جزء بوده که از سوی مصححان سازمان دارالقرآن انجام شده است.

وی یادآور شد: تصحیح قرآن توسط مصححان و کارشناسان این سازمان انجام می‌شود که در چندین مراحل این کار صورت گرفته و اغلاط قرآنی گرفته می‌شود، سپس این اشکال‌ها به ناشر اعلام می‌شود تا آنها را اصلاح کند و در صورت اصلاح مجوز چاپ و نشر آن صادر می‌شود.

captcha