ارائه آثار برتر جشنواره فرهنگی ـ هنری دانشگاه فنی و حرفه‌ای در نمایشگاه قرآن
کد خبر: 3323622
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۳

ارائه آثار برتر جشنواره فرهنگی ـ هنری دانشگاه فنی و حرفه‌ای در نمایشگاه قرآن

گروه دانشگاه: به گفته مسئول غرفه دانشگاه فنی و حرفه‌ای در نمایشگاه قرآن، آثار برتر جشنواره فرهنگی ـ هنری دانشگاه فنی و حرفه‌ای در این غرفه در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته است.

نریمانی، مسئول غرفه دانشگاه فنی و حرفه ای بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن در گفت‌وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا)، در رابطه با غرفه این دانشگاه اظهار کرد: دانشگاه فنی و حرفه ای که زیر نظارت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری فعالیت می‌کند، بر اساس جدول برنامه‌ای که داشت در بخش دانشگاهی نمایشگاه بیست و سوم حضور یافت تا دستاوردهای هنری خود را مضامین دینی و قرآنی به معرض دید بازدیدکنندگان قرار دهد.

وی افزود: در این غرفه کارگاه‌های هنری خوشنویسی، قلم زنی و قالی بافی با حضور دانشجویان هنرمند برگزار می‌شود؛ همچنین مسابقات قرآنی، ارائه مشاوره به بازدیدکنندگان و عرضه بلوتوث‌های قرآنی از دیگر برنامه‌های این غرفه است.

نریمانی افزود: غرفه دانشگاه فنی و حرفه‌ای برای نمایشگاه بیست و سوم سه نشست تخصصی پیش‌بینی کرده است که بر اساس برنامه پانزدهم تیرماه مدیران کل و رؤسای دانشکده‌های استان تهران و البرز برای بازدید در بخش دانشگاهی نمایشگاه حضور خواهند یافت.

وی افزود: در روز هجدهم تیرماه نیز نشستی با موضوعیت روش‌های تفسیر قرآن کریم در عصر معاصر برگزار خواهیم کرد؛ روز 24 تیرماه نیز نشست جامعیت قرآن کریم پیش بینی شده است.

مسئول غرفه دانشگاه فنی و حرفه ای همچنین در مورد آثار جدید این غرفه گفت: نرم افزار بازی‌های قرآنی توسط یکی از دانشجویان دانشکده شریعتی آماده شده است که طی روزهای آینده با حضور تولید کننده آن رونمایی خواهد شد؛ همچنین دانشجویان طراحی ما محصولات خود را در زمینه عفاف و حجاب و مدل عرضه کرده اند.

وی افزود: دانشکده شهید صدوقی یزد نیز در حال کتابت قرآن کریم است که در صورت پایان کار، این اثر در نمایشگاه بیست و سوم رونمایی خواهد شد.

نریمانی در مورد دانشکده‌های حاضر در غرفه فنی و حرفه‌ای گفت: با توجه به مشکلاتی که سال گذشته با آن مواجه بودیم، امسال تنها از آثار هنری دانشکده های تابعه استان تهران و البرز استفاده کرده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد:‌ نمایشگاه فضای مشخصی را در اختیار غرفه قرار نمی دهد که بتوان برای آن برنامه ریزی داشت، به طوری که سال گذشته فضای بسیار کوچکی در اختیار ما گذشته بودند این در حالی بود که ما برای 176 دانشکده تابعه در سراسر کشور فراخوان داده بودیم و دانشجیوان آثار برتر خود را ارسال کرده بودند و ما نتوانستیم آنها را به نمایش بگذاریم که این مسئله مشکلاتی را به همراه داشت.

نریمانی ادامه داد: امسال فضای خوب و مناسبی را در اختیار فنی و حرفه ای قرار داده اند با این حال از آثار دانشکده های استان تهران و البرز استفاده شده است.

مسئول غرفه دانشگاه فنی و حرفه ای گفت: آثار این غرفه در جشنواره فرهنگی ـ هنری قرآنی فنی و حرفه ای رتبه آورده اند و جزو کارهای برتر است.

وی در مورد این جشنواره نیز اظهار کرد: جشنواره فرهنگی ـ هنری قرآنی در سه مرحله مقدماتی، نیمه نهایی و نهایی داوری می شود که امسال مراحل مقدماتی و نیمه نهایی آن پشت سر گذاشته شده و مرحله نهایی آن شهریور ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

captcha