محفل انس با قرآن در سایت موشکی s۲۰۰ برگزار شد
کد خبر: 3323891
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۰

محفل انس با قرآن در سایت موشکی s۲۰۰ برگزار شد

گروه فعالیت‌های قرآنی: محفل انس با قرآن در سایت موشکی s۲۰۰ با حضور فرماندهان قرارگاه پدافند خاتم الانبیاء(ص) هوایی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، محفل انس با قرآن کریم در سایت موشکی s200 با حضور حجت‌الاسلام انصاری، رئیس اداره عقیدتی ـ سیاسی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) و امیر سرتیپ صباحی‌فرد، جانشین فرمانده قرارگاه پدافند هوایی برگزار شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام انصاری با اشاره به آیات قرآن، گفت: انسان‌ها به دو دسته تقسیم می‌‌شوند یک گروه نگاهشان به زندگی و بشر یک نگاه کاملاً مادی است و تمام تلاششان برای رسیدن به امیال مادی است و دسته دیگر کسانی هستند که به بُعد دیگر که وجه تمایز انسان با سایر مخلوقات است نیز توجه دارند و آن بُعد روحی و معنوی است که گاها از آن غفلت شده است.

وی افزود: بُعد معنوی باعث رشد و تعالی انسان می‌شود و کسانی که به این بُعد توجه می‌کنند نجات یافته‌گانند، این‌ها افرادی هستند که مسیر نورانی قرآن را درک کرده‌اند. افرادی که با زبان به یگانگی پروردگار اقرار کرده‌اند و با ایمان هستند یعنی علاوه بر زبان با قلب نیز به یاد خدا هستند. ویژگی دیگر آنها این است که اهل عملند یعنی به آنچه می‌گویند و ایمان دارند، عمل هم می‌کنند.

انصاری ادامه داد: اگر انسان سه چیز را در کنترل خود قرار دهد می‌تواند در زندگی دنیا موفق و در آخرت نیز سربلند باشد، یکی کنترل زبان، دیگری کنترل شکم در عدم استفاده از مال حرام و سوم کنترل شهوت.

وی تصریح کرد: کنترل زبان باعث رهایی از بسیاری از گناهان می‌شود و برای کنترل شکم روزه واجب شده که بتوانیم با تمرین در این ماه شکم را کنترل کنیم و در مورد شهوت هم باید با پرهیزکاری و تقوای الهی آن را کنترل کرد.

رئیس اداره عقیدتی ـ سیاسی قرارگاه پدافند هوایی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به گفت‌وگوی مقامات کشورمان با گروه 1+5 در رسیدن به توافق خوب، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران اهل مذاکره است و تحت هیچ شرایطی زور را قبول نمی‌کند و با رعایت خطوط قرمز در مذاکرات در دفاع از دستاوردهای هسته‌ای خود کوتاه نخواهد آمد.

captcha