ضرورت ارتقای خدمت‌رسانی به زائران به ویژه قشرهای آسیب‌پذیر
کد خبر: 3326025
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۱
آیت‌الله صافی‌گلپایگانی خواستار شد:

ضرورت ارتقای خدمت‌رسانی به زائران به ویژه قشرهای آسیب‌پذیر

گروه اجتماعی: یک مرجع تقلید جهان تشیع، ارتقای خدمت رسانی به زائران به ویژه افراد کم درآمد و قشرهای آسیب پذیر را ضروری دانست و اظهار کرد: باید با بسیج امکانات، برای تحقق این مهم تلاش شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، به نقل از اداره کل روابط عمومی و تشریفات استانداری خراسان رضوی، علیرضا رشیدیان، استاندار خراسان رضوی با حضرت آیت الله العظمی لطف الله صافی گلپایگانی از مراجع عظام تقلید دیدار کرد.

آیت الله صافی گلپایگانی در این دیدار از وجود بارگاه منور رضوی در مشهد به عنوان عظیم ترین ظرفیت فرهنگی کشور یاد کرد و گفت: این مکان مقدس کانون توجه شیعیان و مسلمانان جهان است؛ فلذا باید به این مهم توجه ویژه ای شود.

وی با بیان اینکه باید از ظرفیت های موجود در این کلانشهر مذهبی برای تعمیق و گسترش فرهنگ رضوی در زائران و مجاوران استفاده کرد، این مرجع عالیقدر، ارتقای خدمت رسانی به زائران به ویژه افراد کم درآمد و قشرهای آسیب پذیر را ضروری دانست و اظهار کرد: باید با بسیج امکانات، برای تحقق این مهم تلاش شود.

آیت الله صافی گلپایگانی وجود خیران در مشهد مقدس و مشارکت چشم گیر آنان در اقدامات خدا پسندانه را یک فرصت توصیف کرد و بر ساماندهی و جلب مشارکت های آنان به منظور توانمند سازی مدد جویان تحت پوشش نهادهای حمایتی تاکید کرد.

علیرضا رشیدیان، استاندار خراسان رضوی نیز، دیدار با مراجع و بزرگان برای مسوولان و مدیران دستگاه های اجرایی استان را توفیق بزرگی دانست و اظهار کرد: اهتمام ما استفاده از منویات مراجع در راستای مدیریت بهینه و ارتقای خدمت رسانی به زائران و مجاوران است.

وی حضور مراجع عظام و علمای برجسته در مشهد را نقطه قوتی برای مردم و حوزه های علیمه استان توصیف کرد و افزود: طلاب علوم دینی همواره از منویات بزرگان در کسب معارف استفاده می کنند.

استاندار خراسان رضوی گفت: این ظرفیت بزرگ علمی باعث شده که بیش از پنج هزار طلبه خارجی برای تحصیل به مشهد مقدس مهاجرت کنند و جامعه المصطفی العالمیه مدیریت این امر را برعهده گرفته است.

رشیدیان ادامه داد: سالانه بیش از 25 میلیون زائر داخلی و دو میلیون زائر خارجی برای زیارت بارگاه منور رضوی به مشهد مقدس تردد می کنند که برای مدیریت این حجم قابل توجه زائران تمام امکانات در  استان بسیج شده اند.

وی بیان کرد: بنا به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر توجه به زائران کم درآمد، احداث زائر سراهای ارزان قیمت در دستورکار قرار گرفت و عملیات اجرایی آن نیز آغاز شده است.

استاندار خراسان رضوی مشارکت خیران استان در بخش های مختلف را قابل تقدیر دانست و ابراز کرد: طی سال گذشته و تنها از طریق مشارکت خیران حدود 30 میلیارد تومان به دو مرکز نگهداری کودکان بی سرپرست کمک و در جشن گلریزان مسکن معلولان نیز بیش از 10 میلیارد تومان جمع آوری شد.

وی به بارش های خوب چند ماهه اخیر اشاره کرد و گفت: بر اساس برآوردها وضعیت برداشت و ذخیره سازی گندم و جو در استان مطلوب است.

رشیدیان مشارکت کشاورزان استان در پرداخت زکات را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: ستاد زکات کشور از عملکرد خراسان رضوی قدر دانی کرده است.

یادآور می‌شود، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی و مشاور استاندار در امور روحانیون، رشیدیان را در این دیدار همراهی می کردند.

captcha