برگزاری سومین گردهمایی کتابت قرآن کریم در گرگان
کد خبر: 3327447
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۰

برگزاری سومین گردهمایی کتابت قرآن کریم در گرگان

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان از برگزاری سومین گردهمایی کتابت قرآن در گرگان خبر داد و گفت: این گردهمایی با حضور خوشنویسان و تذهیب کاران برجسته گلستان انجام شد.

به گزارش خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا) از گلستان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان شامگاه یکشنبه 21 تیرماه از برگزاری سومین گردهمایی کتابت قرآن در گرگان خبر داد و گفت: این گردهمایی با حضور خوشنویسان و تذهیب کاران برجسته گلستان انجام شد.

حجت الاسلام علی اصغر فضیل در حاشیه مراسم کتابت قرآن کریم گفت: هنرمندان گلستانی در این مراسم، قرآن کریم را با خط نستعلیق، شکسته نستعلیق، نسخ، ثلث ونقاشی خط نگارش کردند.
وی از استقبال هنرمندان و علاقمندان به این مراسم اظهار خرسندی کرد و گفت: با توجه به جایگاه قرآن و نقشی که در تعالی و هدایت بشر دارد این برنامه ترتیب داده شد.
وی قرآن را به عنوان کتاب جاودانه تعالی و هدایت بشربرای همه عصرها دانست و تصریح کرد: قرآن آخرین داده وحیانی است و تنها کتابی است که نه تحریف لفظی شده و نه امکان تحریف در آن وجود دارد.
حجت الاسلام فضیلت با بیان این نکته که قرآن بهترین و گویاترین روش برای رستگاری دنیوی و اخروی انسان است افزود: آشنایی با قرآن، آشنایی با روان انبیاست.
وی ادامه داد: با توجه به نقش و جایگاه قرآن در تعالی و هدایت بشر جادارد که از همه ظرفیت های موجود برای معرفی، ترویج و توسعه آیات قرآن استفاده شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان یکی از ظرفیت های استفاده از قرآن را ظرفیت هنری دانست و تصریح کرد: به نمایش گذاشتن داده های وحیانی از طریق هنر راهکاری برای ایجاد انگیزه و گرایش جوانان به تامل در مبانی دینی است.
وی ضمن قدردانی از دستگاه هایی که هنرمندان را برای اجرا این برنامه همراهی کردند، گفت: برگزاری چنین برنامه هایی به مانوس شدن نسل جدید با قرآن تاثیر بسیار زیادی خواهد داشت.

جواد طبرسا مدیر کانون فرهنگی هنری مسجد جامع گلشن به تشریح  اهداف برگزاری مراسم کتابت قرآن کریم پرداخت و اظهار کرد: رشد و تقویت هنر دینی و متعهد، ارائه جذاب و تاثیرگذار آیات قرآنی در قالب هنر، تولید آثار قرآنی با بهره مندی از هنر خوشنویسی و تقویت پیوند عاطفی و قلبی هنرمندان با قرآن کریم در ماه رمضان از اهداف این مراسم بود.
سومین گردهمایی کتابت قرآن کریم  با حضور خوشنویسان و تذهیب کاران برجسته استان و به همت کانون فرهنگی هنری مسجد جامع گلشن گرگان و با همکاری اداره  فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گرگان، سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری گرگان، مرکز تخصصی خوشنویسی ریحان و انجمن خوشنویسان ایران(شعبه گلستان) برگزار شد.

captcha