مراسم «شبی با قرآن» در لاهور پاکستان + عکس
کد خبر: 3327640
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۹

مراسم «شبی با قرآن» در لاهور پاکستان + عکس

شعب خارجی: مراسم «شبی با قرآن کریم» به همت خانه فرهنگ ایران در لاهور، در سالن اجتماعات امام رضا(ع) نمایندگی فرهنگی کشورمان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، این مراسم به همت خانه فرهنگ ایران در لاهور و با همکاری روزنامه بین‌المللی «الشرق» و شبکه خبری «دی ایم» برگزار شد.
در این محفل نورانی که جمعی از شخصیت‌های دینی، علمی، مذهبی، قراء و مداحان معروف پاکستان حضور داشتند، گروه تواشیح «شمس» اعزامی از کشورمان متشکل از رمضان رحمانی، حسن مبارکی، بهشتی و امین رحیمی به اجرای برنامه قرآنی پرداختند.


این مراسم همراه با تلاوت آیاتی چند از کلام‌الله مجید توسط حسین عبدالملکی، قاری بین‌المللی قرآن کریم اعزامی از ایران آغاز شد، سپس حافظ محمد ساجد نوری، اشعاری در مدح رسول اکرم‌(ص) قرائت کرد.
ضرورت تمسک به قرآن و اهل بیت(ع)
جاوید اکبر ساقی، رئیس تحریک وحدت اسلامی پاکستان در این مراسم با اشاره به بهره‌گیری از دستورات پروردگار و الگوبرداری از سیره ائمه(ع) گفت: رسول اکرم(ص) می‌فرمایند: «من بعد از خود دو چیز گرانبها را برای شما به جای می‌گذارم. یکی قرآن کریم و دیگری اهل بیت(ع)»؛ اگر در زندگی خود با قرآن کریم و اهل بیت (ع) باشید، تا روز قیامت گمراه نخواهید شد؛ چرا که قرآن کریم برای هدایت و تعیین مسیر زندگی و اهل بیت(ع) چراغ راه هدایت انسان است.
علامه شفاعت رسول، رئیس شواری گنبد خضرای پاکستان نیز در این مراسم گفت: ماه مبارک رمضان در میان مسلمانان از احترام، اهمیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. مؤمنان با مقدمه‌سازی و فراهم کردن زمینه‌های معنوی در ماه‌های رجب و شعبان، هر سال خود را برای ورود به این ماه شریف و پربرکت آماده می‌کنند و با حلول این ماه با شور و اشتیاق و دادن اطعام و افطاری به نیازمندان، شب زنده‌داری و عبادت، تلاوت قرآن، دعا، استغفار، دادن صدقه و روزه‌داری، روح و جان خود را از سرچشمه فیض الهی سیراب می‌‌کنند.


در ادامه اکبر برخورداری، رئیس خانه فرهنگ ایران در لاهور سخنرانی کرد و گفت: مولای متقیان حضرت علی(ع) در این ایام که ایام قدر و ماه نزول قرآن کریم است، در راه قرآن و عدالت به شهادت رسیدند.
یاد خدا مایه حیات قلب است 
وی افزود: یاد خدا مایه حیات قلب است و کسانی که همواره خداوند را یاد می‌کنند، بوی مغفرت و گذشت الهی را استشمام می‌کنند. انسان با یاد خدا، خود را پیدا می‌کند و کسی که خدا را فراموش کند، خود را فراموش کرده است.
برخورداری با تأکید بر ضرورت انس با قرآن کریم، گفت: خواندن قرآن کتاب هدایت بشر، خدا را یادکردن است؛ قرآن و آیات نورانی‌اش وسیله بیداری و بینایی از طرف پروردگار برای انسان‌ها است و دوری از این کتاب آسمانی، مایه جهالت و گمراهی است.
بنابر اعلام این خبر، این مراسم همراه با اهدای هدایایی به رسم یادبود به شخصیت‌های برجسته از سوی روزنامه شرق به پایان رسید.

 

captcha