ضرورت برگزاری دوره‌های آموزشی قرآن برای والدین
کد خبر: 3328040
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۶
حجت لاسلام انصاری تأکید کرد:

ضرورت برگزاری دوره‌های آموزشی قرآن برای والدین

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس عقیدتی – سیاسی قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص)با بیان اینکه مسئولان باید در اجرای فرامین الهی در جامعه، خانواده‌ها را حمایت کنند، اضافه کرد: برگزاری دوره‌های مختلف قرآنی برای والدین می‌تواند به آنها ایده‌های دینی داده و نحوه تربیت صحیح را آموزش دهد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، حجت‌الاسلام  محمد علی انصاری، رئیس عقیدتی – سیاسی قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) در محفل انس با قرآن که عصر روز گذشته، 22 تیر در مرکز آموزش درجه‌داری حضرت علی‌اکبر(ع) اراک برگزار شد، با اشاره به زندگی کربلایی کاظم ساروقی، حافظ کل قرآن گفت: این شخصیت یکی از افراد بسیار عابد و پرهیزگار زمان خویش بود که با وجود بی‌سوادی مورد عنایت و لطف خداوند متعال قرار گرفت و به صورت معجزه‌آسایی حافظ کل قرآن کریم شد.

وی با ابراز خرسندی از انگیزه نوجوانان و جوانان به فراگیری متون دینی و قرآنی، برلزوم تداوم شناخت هرچه بیشتر آیات کلام وحی تأکید کرد و گفت: خانواده‌ها باید هوشیار باشند و از مفاهیم ناب‌الهی به عنوان دژی مستحکم در برابر فتنه فتنه‌گران استفاده کنند.

حجت‌الاسلام انصاری در ادامه سخنان خویش به اهمیت لقمه حلال در زندگی و اثرگذاری آن در تربیت دینی و الهی نیز اشاره کرد و گفت: افرادی همچون کربلایی کاظم ساروقی به دلیل اطعام از لقمه حلال و وارد نکردن حتی ذره‌ای حرام به زندگی و پرداخت خمس و زکات به چنین مرحله‌ای از تقرب به خداوند متعال دست یافت.

وی بابیان این نکته که تمامی افراد در هر مقام و منزلتی باید به آیات الهی تأسی جسته و از فرامین الهی تخطی نکنند، گفت: خانواده‌ها بدانند همه چیز در سایه الطاف خداوندی و پناه بردن به کلام وحی حاصل می‌شود؛ ازاین رو نباید از تربیت قرآنی فرزندان خویش غافل باشند.

انصاری بابیان این نکته که مسئولان نیز باید در اجرای فرامین الهی در جامعه، خانواده‌ها را حمایت کنند، اضافه کرد: برگزاری دوره‌های مختلف قرآنی برای والدین می‌تواند به آنها ایده‌های دینی داده و نحوه تربیت صحیح را آموزش دهد.

این مقام مسئول در پایان، تصریح کرد: روخوانی و روان خوانی کلام وحی به تنهایی کافی نیست، ازاین رو باید خواندن همراه با تدبر و عمل به دستورات الهی باشد و همین قران روز رستاخیز توجه و تدبر ما را گواهی خواهد داد.

captcha