روحانیت صدر خط مقاومت در مقابل تهاجمات هستند
کد خبر: 3328806
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۲
رئیس شورای عالی حوزه های علمیه بوشهر؛

روحانیت صدر خط مقاومت در مقابل تهاجمات هستند

گروه سیاسی: آیت‌الله صفایی بوشهری با بیان اینکه روحانیت صدر خط مقاومت در مقابل این تهاجمات هستند، اظهار کرد: امروز یک کربلا و عاشورای بزرگ وجود دارد، که همه ما باید مثل اصحاب اباعبدالحسین(ع) حضور در صحنه داشته باشیم و باید با تبلیغ و جهاد در خدمت اسلام آل محمد(ص) باشیم و اسلام ناب را حفظ کنیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بوشهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری، نماینده رهبر معظم انقلاب در استان و امام جمعه بوشهر همایش تجلیل از طلایه داران تبلیغ شهرستان بوشهر که ظهر روز گذشته بیست و چهارم تیرماه در سالن شهید آوینی اداره کل تبلیغات اسلامی برگزار شد، با اشاره به اینکه اگر تحقیقی در آیه نهم سوره الاسراء «إِنَّ هَذَا الْقُرْآنَ یِهْدِی لِلَّتِی هِیَ أَقْوَمُ» شود، خیلی از نکات از قرآن در این آیه کشف شود، اظهار کرد:«إِنَّ» برای تاکید است و قرآن شما را به چیزی هدایت می کند که قوام در آن است و خداوند با اشاره، بیان به هدایت کرده و قرب به قرآن فوق العاده است و همچنین در این آیه؛ نشان از استمرار و زنده ماندن این کتاب آسماانی است و هدایت گری قرآن قطعی است و فلسفه حضور قرآن، هدایت گری است و این هدایت به سوی چیزی است که برای همگان سود دارد.

قرآن میزان دین اسلام است
رئیس شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی استان بوشهر با بیان اینکه میزان در دین اسلام، قرآن است، افزود: اگر به کتاب خدا تمسک نشود، ذلالت ایجاد می شود.

تنها راه فهم دین، توشیح در راه قرآن کریم است
وی ادامه داد و گفت: روحانیت تجلی ثقلین است و وجود مبارک مبلغین یک نماد قرآنی و تجلی دینی هستند و تنها راه فهم دین، توشیح در راه قرآن کریم است که  در راس آن ولی فقیه قرار دارد.
آیت الله صفایی بوشهری با بیان اینکه در آخر الزمان نقش روحانیت بسیار مهم است، بیان کرد: رئیس مذهب شیعه حضرت امام جعفر صادق(ع) فرمودند«وجود روحانیت موجب مانع شدن و افتادن انسان به دام شیطان می شود».

هدف اسلام های بدلی، ضربه زدن به مردم سرزمین های اسلامی است
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر با اشاره به اینکه مبلغین و جهادگران از بهترین انسان های روی زمین هستند، عنوان کرد: هیچگاه اسلام به این اندازه بعد از حادثه کربلا، شرایط حساسی نداشته است و در حال حاضر انواع و اقسام اسلام های بدلی«لیبرال در ترکیه، سنتی متهجر در کشورهای عربی، تحزبی در پاکستان، اسلام تکفیری» به وجود آمده است و هدف آنها از به وجود آوردن اسلام تکفیری، به دنبال انحراف، استفاده ابزاری و تخریب چهره اسلام در جهان هستند و هدف این اسلام های بدلی، ضربه زدن به مردم سرزمین های اسلامی است.

وی با اشاره به متن مستندات روایتی که اسلام در آینده 73 فرقه می شود، خاطرنشان کرد: از آن جامعه جهانی که در مقابل اسلام ناب که تجلی در ایران دارد و در فضاهای غیراسلامی و مجامع حقوق بشری، فضای مجازی و مکتوب، دیداری و شنیداری و بحث هسته ای زده اند و این نشان می دهد، جهان غیراسلام یک سکوت محسور را احساس کرده اند و وحشت تمام وجود این اسلام های بدلی را فرا گرفته است، زیرا می دانند اسلام ناب حق است.
امام جمعه بوشهر اضافه کرد: آنها به دنبال سرمایه گذاری و محاصره ایران هستند و در گذشته، هشت سال جنگ را توسط عراق به ما تحمیل کردند و آنها همه چیز دارند و یک چیز ندارند و آن هم خدا است.

روحانیت صدر خط مقاومت در مقابل تهاجمات هستند
رئیس شورای عالی حوزه های علمیه استان بوشهر در ادامه این همایش با بیان اینکه روحانیت صدر خط مقاومت در مقابل این تهاجمات هستند، اظهار کرد: امروز یک کربلا و عاشورای بزرگ وجود دارد، که همه ما باید مثل اصحاب اباعبدالحسین(ع) حضور در صحنه داشته باشیم و نه با نگاه دنیایی، بلکه با نگاه اخلاقی و اسلامی باید حضور داشته باشیم و این یکی از تجلیات حوزه تبلیغ است و باید با تبلیغ و جهاد در خدمت اسلام آل محمد(ص) باشیم و اسلام ناب را حفظ کنیم.

وجود روحانیت یکی از عوامل موفقیت ایران اسلامی در حوزه تبلیغ دین است
وی یکی از عوامل موفقیت ایران اسلامی را وجود روحانیت در حوزه تبلیغ دینی عنوان کرد و افزود: هم اکنون با شرایط فعلی منطقه، حج ما، کربلای ما، زیارت ما، اسلام ما، خدمت به اباعبدالله الحسین (ع) و آیت الله امام خامنه ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی است و الان فصل جهاد است و اطاعت از ولایت فقیه و تعظیم شعائر اسلامی در جامعه است.

آیت الله صفایی بوشهری در پایان با اشاره به اینکه امام صادق(ع) فرمودند«چراغ روشن نمی کند، حرف می زند و قبل از اینکه نور بدهد، خودش منور است»، گفت: ما باید خودمان در کارهای تبلیغی، ابتدا منور باشیم و همه ثواب ها ثبت می شود و ذات خودمان را بالا ببریم و خودمان را موقوفه خودمان کنیم و صاحب این موقوفه خدا است.

مطالب مرتبط
captcha