برگزاری آزمون ترجمه و مفاهیم نهج‎البلاغه ویژه ایثارگران گلستانی
کد خبر: 3335613
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۴

برگزاری آزمون ترجمه و مفاهیم نهج‎البلاغه ویژه ایثارگران گلستانی

گروه فعالیت‌های قرآنی: معاون فرهنگی و امور اجتماعی اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران گلستان از برگزاری آزمون ترجمه و مفاهیم نهج‎البلاغه ویژه ایثارگران استان گلستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از گلستان، محمدعلی طالع زاری، معاون فرهنگی و امور اجتماعی اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران گلستان روز گذشته، 4 مرداد از برگزاری آزمون ترجمه و مفاهیم نهج‎البلاغه ویژه ایثارگران استان گلستان خبر داد.
طالع‎زاری، در گفت‎وگو با خبرنگاران استان گلستان گفت: آزمون ترجمه و مفاهیم نهج‎البلاغه به طور همزمان رأس ساعت 9  صبح در اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان برگزار شد.
وی تصریح  کرد: آزمون تخصصی ترجمه و مفاهیم نهج‎البلاغه «حکمت‎ها» جلد اول و دوم است، این آزمون در قالب 95 سئوال  که 90 سئوال تستی و پنج سئوال به صورت تشریحی بود.
معاون فرهنگی و امور اجتماعی اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران گلستان ابراز کرد: از شرکت‎کنندگانی که موفق به کسب نمره حد نصاب امتیاز شوند برای شرکت در دوره دوم درس‌نامه نهج‎البلاغه دعوت خواهد شد.
طالع‎زاری یکی از وظایف مهم و اساسی این معاونت را نشر و ترویج مفاهیم قرآنی و مفاهیم دینی در بین ایثارگران دانست و تاکید کرد: معاونت فرهنگی و امور اجتماعی به عنوان متولی فرهنگی در حوزه ایثارگران تمام سعی و تلاش خود را در نهادینه کردن مفاهیم زیبای نشر و ترویج معارف قرآن می‎کند.
وی بیان کرد: تلفیق مفاهیم دینی با ایثار و شهادت در انتقال این مفاهیم به نسل‎های جدید که تشنه دریافت آن هستند اثربخشی موثرتری دارد.
معاون فرهنگی و امور اجتماعی اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران گلستان با اشاره به اینکه نهج‎البلاغه بهترین الگوی مسلمانان است گفت: سبک زندگی اسلامی که یکی از مهم‌ترین مطالبات مقام معظم رهبری است را با تمسک به قرآن و نهج‎البلاغه می‎توان در زندگی پیاده کرد.
طالع‎زاری از نهج‎البلاغه به عنوان سندی معتبر در سبک زندگی اسلامی یاد کرد و بیان داشت: برقراری عدالت اجتماعی، رعایت حقوق شهروندی و جلوگیری از ناهنجاری‌ها و آسیب‎های اجتماعی حتی تحکیم بنیان خانواده در سایه عمل به فرامین الهی و آموزه‎های علوی و اسلامی است.

captcha