رابطه مساجد با کانون‌های فرهنگی ـ هنری تکامل‌بخش باشد
کد خبر: 3335784
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۱

رابطه مساجد با کانون‌های فرهنگی ـ هنری تکامل‌بخش باشد

گروه سیاسی: استاندار گلستان در دیدار با مدیران کانون‌های مساجد استان گفت: رابطه مساجد با کانون‌های فرهنگی ـ هنری باید رابطه‌ای طولی و تکامل‌بخش باشد و از رفتارهای موازی خودداری شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از گلستان، حسن صادقلو، استاندار گلستان روز گذشته، 4 مردادماه در دیدار با مدیران کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان گلستان گفت: رابطه مساجد با کانون‌های فرهنگی ـ هنری باید رابطه‌ای طولی و تکامل بخش باشد و از رفتارهای موازی خودداری شود.
صادقلو با تأکید بر همراهی تمام اجزای مسجد به عنوان مرکز توحیدسازی، تصریح کرد: باید در مساجد توجه به متن و آموزه‌های برآمده از متن قرآن و سیره اهل بیت(ع) بیش از پیش باشد و مراقب باشیم که مبادا مدح جای متن را بگیرد.
استاندار گلستان افزود: نقش روحانیون و علما در جاذبه‌سازی برای متن و ایجاد تعقل و تدّبر در آن بسیار حائز اهمیت است چرا که باید در مساجد بیش از هر چیز به قرآن توجه شود.
وی که در جمع مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد سخن می گفت، یادآور شد: باید در مساجد به مقوله ی تولید فکر و دوری از فعالیت‌های روزمره توجه شود و تلاش کنیم برای هر مسجد نسخه ی منحصر به آن را ایجاد کرده و با طرحی نو و فکری نو با مخاطبان مساجد روبرو شویم.
استاندار گلستان ایجاد روحیه پرسشگری را از اهم فعالیت‌های مساجد دانست و افزود: توجه به تألیفات استاد شهید مطهری و پرسشگری و پاسخ گویی به روش ایشان موضوعی است که می‌تواند در نسل جوان ایجاد عطش و تشنگی نسبت به مسجد ایجاد کند.
وی با تأکید بر استفاده از خرد جمعی در مساجد، خاطرنشان کرد: مدیران کانون‌های مساجد باید خود چهره‌هایی فرهنگی و کتابخوان باشند و به صرف مدیریت به کانون توجه نداشته باشند و با ایمان به فعالیت خود از ظرفیت تمامی مردم استفاده کنند.
استاندار گلستان با بیان اینکه خداوند مساجد را جایگاه امنیت قرار داده گفت: باید مردم در مساجد احساس آرامش و امنیت کنند و توجه داشته باشیم که مساجد تنها برای آخرت مومنین نیست بلکه باید زمینه‌سازی لازم جهت رفع مشکلات روز را نیز بکند.
وی با اشاره به اهمیت استفاده مساجد از فناوری‌های روز، تأکید کرد: باید نظارت لازم بر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد صورت گیرد و آنها مورد ارزیابی عملکرد قرار گیرند.
لازم به ذکر است در ابتدای این جلسه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گزارشی از فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان ارائه و اظهار کرد: در حال حاضر 500 کانون فرهنگی هنری در مساجد استان مشغول به فعالیت هستند و برای سال 94 سهمیه ایجاد 150 کانون دیگر وجود دارد که با ایجاد آنها تعداد کانون‌ها بر اساس برنامه پنجم توسعه محقق خواهد شد.
حجت‌الاسلام فضیلت با بیان اینکه هنوز ظرفیت کانون‌ها ناشناخته مانده، تصریح کرد: هنوز بسیاری از دستگاه‌های اجرایی با ظرفیت‌ها و حتی فلسفه وجودی کانون‌های فرهنگی ناآشنا هستند و آنچنان که باید و شاید توجه لازم را ندارند.
همچنین در این جلسه تعدادی از مدیران کانون‌ها نقطه نظرات خود شامل تخصیص سهمی از اعتبارات جهت توسعه و حمایت از کانون‌ها، تشکیل هیات نظارت بر کانون‌ها و استقرار دبیرخانه کانون در فضایی ملکی را خطاب به استاندار گلستان ایراد داشتند.

captcha