تلاوتی منتشر نشده از نخستین قاری بین‌المللی ایران + دانلود
کد خبر: 3336778
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۱

تلاوتی منتشر نشده از نخستین قاری بین‌المللی ایران + دانلود

گروه فعالیت‌های قرآنی: برای نخستین بار تلاوتی از نخستین قاری بین‌المللی ایران توسط ایکنا منتشر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، تاکنون تلاوتی از محمدتقی مروت، نخستین قاری بین‌المللی ایران که در سال 1973 میلادی (1352 ه. ش) در مسابقات قرآن مالزی شرکت کرده است، منتشر نشده است.

تلاوت آیات پایانی سوره بقره، توسط استاد محمدتقی مروت در اختیار ایکنا قرار گرفته است. این آیات در حدود سال‌های 51 و 52 تلاوت شده است. این خبرگزاری در تلاش است تا به زودی تعداد بیشتری از این تلاوت‌ها را منتشر کند.

تعداد تلاوت‌های محمدتقی مروت، مربوط به دهه‌های قبل، زیاد است، اما تعدادی از این تلاوت‌ها در آن اختلاف قرائات وجود دارد که استاد مایل به انتشار آن نیست. وی در گفت‌وگویی با خبرنگار ایکنا در این باره می‌گوید: «خود بنده بر اثر مطالعات اولیه و توجه به تلاوت قاریان مصرى این پدیده را پذیرفته و نخستین کسى بودم که قرآن را با قرائت‌هاى مختلف مى‌خواندم. ولى پس از مطالعات بسیارى دریافتم که خداوند تبارک و تعالى، فقط یک قرآن نازل کرده و همه باید به تلاوت آن به یک شیوه که به قول صاحب «حرز الامانى و وجه التهانى» امام شاطبى، روایت امام حفص را توصیه کرده و مى‌گوید: «وَ حَفْصٌ وَ بِٱلإتْقَانِ کَانَ مُفَضَّلًا؛ حفص در صحت تلاوت قرآن بهترین بود» ملزم باشند. متأسفانه در حال حاضر بسیارى از قاریان ایرانى به‌ویژه جوانان از قاریان مصرى تقلید مى‌کنند و حتى حروف را به تقلید و تبعیت از آنان تغییر مى‌دهند که عملى حرام است. حتى رسانه‌هاى ما نیز تلاوت جوانان کم‌سن و سال را که به قرائات مختلف از قاریان مصرى تقلید مى‌کنند، روى آنتن مى‌برند که این امر ابداً درست نیست؛ زیرا دشمنان از ما خرده‌گیرى کرده و مى‌گویند فراگیرى قرائات مختلفه بین ۱۰ تا ۲۰ سال وقت مى‌برد و چگونه یک بچه ۱۰، ۱۲ ساله قرائت مختلف مى‌خواند».

تلاوتی از آیات 284 تا انتهای سوره بقره

انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
m
|
-
|
۱۳۹۴/۰۵/۱۱ - ۱۱:۵۴
1
2
درود بر استاد مروت، و تشکر از خبرگزاری ایکنا که خیلی زود به درخواست ما جواب دادن و تلاوتی از استاد گذاشتن. اما منتظریم تا تلاوتهای مجلسی استاد رو هم بشنویم! چندسال قبل رادیوقرآن یه تلاوتی از استاد مروت پخش کرده بود که انگار خود مصطفی اسماعیل داشت میخوند!! ای کاش میشد اون تلاوت رو پیدا کنین و قرار بدین.
ثاقبه
|
-
|
۱۳۹۴/۰۵/۱۲ - ۰۱:۰۴
0
2
سلام علیکم. ضمن تشکر از ایکنا باید عرض کنم تلاوت استاد واقعا زیبا و زلال بود مثل تلاوتهای سالهای اول انقلاب. از حیث رعایت اکسانها نیز جز در دو سه مورد، بسیار عالی بود. خداوند همه اساتید پیشکسوت ما را حفظ بفرماید.
captcha