بازبینی مجموعه آموزشی سازمان دارالقرآن در سال جاری
کد خبر: 3337391
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۹
قره‌شیخلو خبر داد:

بازبینی مجموعه آموزشی سازمان دارالقرآن در سال جاری

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس سازمان دارالقرآن الکریم از بازبینی کل مجموعه آموزشی این سازمان در سال جاری خبر داد.

مهدی قره‌شیخلو، رئیس سازمان دارالقرآن الکریم در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) اظهار کرد: از جمله کارهایی که امسال در دستور کار سازمان دارالقرآن الکریم قرار گرفته است بازبینی کل مجموعه آموزشی زیر نظر سازمان است که این کار، کار سنگینی بوده و امیدواریم بتوانیم تا پایان سال به انجام برسانیم.
وی افزود: هرچند که سازمان دارالقرآن الکریم باسابقه‌ترین مجموعه قرآنی در حوزه آموزش است و مدون‌ترین طرح‌های آموزشی قرآن در زمینه‌های مختلف را دارد و همچنین در رشته‌های مختلف قرائت، حفظ، مفاهیم، تفسیر و ... دوره‌های تعریف شده و کلاسیک داشته و برای هر یک از این دوره‌ها آزمون ورودی و خروجی دارد اما به هر حالی 30 سال یا کمتر از عمر این فعالیت‌ها می‌گذرد و هم‌اکنون وقت آن رسیده است که یک بازبینی اساسی صورت گیرد.

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم ادامه داد: در حال حاضر پس از گذشت 30 سال از فعالیت‌های آموزشی سازمان دارالقرآن الکریم این نیاز احساس شد تا دوره‌های آموزشی سازمان متناسب با نیاز جامعه و نیاز روز به‌روزرسانی شود.

برگزاری دوره‌های آموزشی متناسب با نیاز جامعه
وی با اشاره به اینکه دوره‌های آموزشی خود را متناسب با نیاز جامعه و نیاز روز بازطراحی خواهیم کرد، افزود: در آموزش‌های قرآنی خود باید محور را روی تربیت قرآنی بگذاریم، به این معنی که اگر می‌خواهیم معلم روخوانی تربیت کنیم این معلم روخوانی همانطور که باید در آموزش قواعد و... تخصص پیدا کند باید در ارائه حداقل‌ اطلاعات قرآنی که مربوط به زندگی و امور مجازی و روزمره مردم است نیز دستی بر آتش داشته باشد تا آموزش‌های او منجر به تربیت قرآنی شود.
قره‌شیخلو یادآور شد: هدف ما از بازبینی مجموعه آموزشی سازمان دارالقرآن الکریم این است که اگر قرار است یک قاری و حافظ قرآن تربیت کنیم این قاری و حافظ در بحث‌های مفاهیمی و ارزشی نیز تبحر حداقلی داشته باشد نه اینکه فعالیت قرآنی خود را صرف قرائت قرآن و حفظ آیات کند.

تمامی مجموعه‌های آموزشی سازمان دارالقرآن بازبینی می‌شوند
وی با عنوان این مطلب که بازبینی ما مربوط به تمام مجموعه‌های آموزشی زیر نظر سازمان دارالقرآن الکریم خواهد بود، اضافه کرد: چندین کارگروه در حوزه قرائت و حفظ طراحی شده و تلاشمان بر این است که از طریق این کارگروه‌ها، قرائت و حفظ در کشور به همراه مباحث تربیتی آموزش داده شود.
رئیس سازمان دارالقرآن الکریم با ابراز امیدواری از اینکه، این کارگروه‌ها بتوانند تا پایان سال جاری چارچوب‌ها و کلیات کار را آماده کنند، گفت: بعد از اینکه چارچوب‌ها و کلیات کار آماده شد نیازمند آن هستیم که متناسب با این چارچوب‌ها، طرح درس‌های جدید آماده کرده و منابع آموزشی خود را نیز به روز کنیم و تغییراتی در امر آموزش قرآن در کشور ایجاد کنیم.
وی در پایان اظهار کرد: هرچند که بازبینی کل مجموعه آموزشی زیر نظر سازمان دارالقرآن الکریم یک پروسه سنگینی است اما نیاز است که این کار انجام شود و باید انجام شود.

captcha