دومین مسابقه مرکز آموزش مجازی حفظ قرآن برگزار می‌شود
کد خبر: 3337539
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۲
امیری:

دومین مسابقه مرکز آموزش مجازی حفظ قرآن برگزار می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیر مرکز آموزش مجازی حفظ قرآن از برپایی دومین مسابقه قرآنی این مرکز در شهریورماه امسال خبر داد.

محمد امیری، مدیر مرکز آموزش مجازی حفظ قرآن وابسته به معاونت فرهنگی ـ اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با اعلام این خبر گفت: برنامه‌ریزی در جهت فراگیری قرآن و انس با آیات نورانی کلام الهی یکی از مهمترین وظایف جامعه اسلامی است که در این خصوص و با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ، این مرکز در وظایف و مأموریت‌های خودش در راستای ارتقای کمی و کیفی محفوظات کاربران فعال و غیرفعال این مرکز درصدد است که در شهریورماه دومین دوره مسابقات قرآنی مرکز آموزش مجازی حفظ قرآن برگزار کند.

وی ادامه داد: از اهداف برپایی این مسابقه، ایجاد انس بیشتر با معارف و مفاهیم آن، ترغیب و تشویق حافظان قرآن به ارتقای کمی و کیفی محفوظاتشان، ایجاد شور و شوق قرآنی و زمینه لازم برای حضور حافظان قرآن در یک رقابت سالم و ارزشمند قرآنی و زمینه‌سازی در جهت شناسایی و رشد استعدادهای قرآنی می‌توان اشاره کرد.

امیری اظهار کرد: متسابقان در این مسابقه در 10 رشته حفظ یک، دو، سه، پنج، 10، 15، 20 جزء و حفظ کل قرآن همچنین حفظ موضوعی 150 و 300 موضوع با هم به رقابت می‌پردازند.

30 مرداد؛ آخرین مهلت نام نویسی در این مرحله از مسابقات

مدیر مرکز آموزش مجازی حفظ قرآن با اشاره به اینکه متقاضیان می‌توانند تا 30 مردادماه در این مسابقه نام نویسی کنند، تصریح کرد: نحوه ثبت نام در این مسابقه نیز به این شکل است که داوطلبان کد ملی‌شان را به سامانه پیامکی 50002010044888 ارسال کنند و در این مسابقه شرکت کنند.

وی ادامه داد: مرحله اول این مسابقه شنبه، 21 شهریورماه آغاز می‌شود و تا 27 شهریورماه ادامه خواهد داشت و افرادی که در مرحله اول امتیاز بالای 95 کسب کنند، به مرحله دوم راه پیدا می‌کنند.

مهرماه؛ برپایی مرحله دوم این مسابقات

امیری عنوان کرد: مرحله دوم این مسابقات طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده از سوم تا هشتم مهرماه برگزار می‌شود و نتایج نهایی آزمون هم روز، جمعه، 10 مهرماه همزمان با عید سعید غدیرخم اعلام می‌شود.

مدیر مرکز آموزش مجازی حفظ قرآن کریم تصریح کرد: به 60 نفر از افرادی که موفق به کسب بالاترین حد امتیاز شوند، لوح تقدیر و جوایزی اعطا و به افرادی که در مرحله دوم مسابقه امیتاز بالای 80 کسب کنند گواهینامه‌ای از سوی سازمان اوقاف و هدیه عمومی اهدا می‌شود.

وی یادآور شد: مرکز آموزش مجازی حفظ قرآن در سال 91 آغاز به کار کرده و تاکنون 22 هزار نفر از آموزش‌های رایگان این مرکز بهره برده‌اند که تعدادی از آنها حافظ کل قرآن شدند و حتی برخی از افرادی هستند که برای تثبیت محفوظاتشان با مرکز همکاری می‌کنند.

لازم به ذکر است، پایگاه اینترنتی مرکز آموزش مجازی حفظ قرآن کریم وابسته به معاونت فرهنگی ـ اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه به نشانی www.quranhefz.ir واقع شده است.

captcha