تشییع پیکر ۱۳ شهید خط‌شکن و غواص در گلستان
کد خبر: 3338187
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۰

تشییع پیکر ۱۳ شهید خط‌شکن و غواص در گلستان

گروه سیاسی: رئیس ستاد استقبال و تکریم شهدای خط شکن و غواص سپاه نینوا گلستان گفت: مقرر شده است پیکر شهدا در تمامی شهرستان‌های استان با عنوان کاروان «دردانه‌های دست‌بسته» مورد استقبال واقع شوند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از گلستان، عبدالله عین‌علی، رئیس ستاد استقبال و تکریم شهدای خط شکن و غواص سپاه نینوا گلستان روز گذشته، 11 مرداد در جمع خبرنگاران استان گفت: مقرر شد پیکر شهدا در تمامی شهرستان‌های استان با عنوان کاروان «دردانه‌های دست بسته» مورد استقبال واقع شوند و این مرکز ضمن هماهنگی با کمیته مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در تهران، مقرر شد چهارشنبه، 14 مرداد نماینده ستاد پیکرها را تحویل گرفته تا وارد استان گلستان شوند.
عین‌علی با بیان اینکه دو تریلی برای استقبال و انتقال پیکر شهدا مشخص شده است، تصریح کرد: این کاروان‌ها با تجهیزات و وسایلی شبیه به دفاع مقدس تزئین می‌شوند.
وی با بیان اینکه تشییع استانی پیکر این 13 شهید خط شکن و غواص از صبح پنجشنبه، 15 مرداد آغاز می‌شود، اظهار کرد: در هر شهر استان گلستان برنامه مستقلی برای استقبال و تشییع شهدا پیش‌بینی شده که توسط ستاد شهرستانی برگزار می‌شود.
رئیس ستاد استقبال و تکریم شهدای خط شکن و غواص سپاه نینوا گلستان با اشاره به برنامه‌های استقبال و تشییع پیکرهای شهدا در استان، گفت: شهدای خط شکن و غواص از ساعت 8 تا 10 صبح پنجشنبه 15 مرداد مهمان مردم شهید پرور گمیشان، از ساعت 11 تا 13 مهمان مردم شهرستان بندرترکمن و عصر پنجشنبه از ساعت 18 تا 20 مهمان مردم شهیدپرور کردکوی خواهند بود.
وی خاطرنشان کرد: کاروان دردانه‌های دست‌بسته پس از تشییع در کردکوی به علی‌آباد رفته و ساعت 9 صبح جمعه تا 12 ظهر 16 مرداد در علی‌آباد کتول تشییع و ساعت 14 مهمان مردم شهر خان ببین هستند.
عین‌علی اضافه کرد: بعد از عبور کاروان شهدای خط شکن و غواص از شهر دلند، ساعت 15 تا 17.30 مهمان مردم شهرستان رامیان هستند و عصر همان روز در ساعت 18 تا 20 در جمع مردم شهیدپرور آزادشهر حضور می‌یابند.
وی ادامه داد: 13 شهید خط شکن و غواص صبح شنبه، 17 مرداد از ساعت 9 تا 12 مهمان مردم مینودشت، ساعت 15 تا 17 مهمان مردم گالیکش و عصر همان روز از ساعت 18 تا 20 مهمان مردم شهرستان کلاله هستند.
رئیس ستاد استقبال و تکریم شهدای خط شکن و غواص سپاه نینوا گلستان با بیان اینکه شهرستان مراوه تپه یکشنبه، 18 مرداد از ساعت 9 صبح تا 12 میزبان کاروان دردانه‌های دست بسته است، گفت: بعد از انجام مراسم شهدا به مرکز گرگان منتقل و مراسم وداع استانی ساعت 19.30 تا 23 در مصلی نماز جمعه گرگان برگزار می‌شود.
وی افزود: در این مراسم وداع سردار آهنگران مداحی و سردار شریف، معاون روابط عمومی کل سپاه و سخنگوی کل سپاه و رئیس ستاد انتفاضه و قدس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور سخنرانی خواهند کرد.
عین‌علی با بیان اینکه در هیچ نقطه‌ای از استان شهدا از کاروان جدا و پیاده نمی‌شوند، گفت: بعد از برگزاری مراسم وداع در مصلی، به مدت 45 دقیقه شهدا در اختیار مردم گذاشته می‌شود تا وداع کنند.
وی از برگزاری مراسم تشییع استانی پیکر 13 شهید خط شکن و غواص در روز دوشنبه، 19 مرداد در شهرستان گرگان خبر داد و اظهار کرد: این مراسم از ساعت 9.30 صبح تا 12.30 ظهر از معراج شهدا در بهداری صبح نینوا آغاز و تا خیابان شهدا و چهار راه شهدا ادامه خواهد داشت.
رئیس ستاد استقبال و تکریم شهدای خط شکن و غواص سپاه نینوا گلستان اضافه کرد: بعد از مراسم تشییع شهدا تقسیم و از طریق آمبولانس‌های مشخص شده به محل‌های تدفین منتقل می‌شوند.
عین‌علی با اشاره به محل‌های تدفین شهدا، گفت: شهر نوکنده در شهرستان بندرگز، شهر اینچه برون در شهرستان گنبد کاووس، روستای قرق در شهرستان گرگان و شهر انبارالوم در شهرستان آق‌قلا محل‌های مشخص شده تدفین شهدا است و مابقی محل‌ها نیز هنوز تائید نهایی نشده است.
وی با بیان اینکه این شهدا گمنام یا خوشنام هستند، افزود: پیکر مطهر این شهدا در روز سه‌شنبه، 20 مرداد همزمان با شهادت امام جعفر صادق(ع) به خاک سپرده می‌شود.

captcha