برگزاری جلسه شورای سیاست‌گذاری اجلاسیه بزرگداشت ۴ هزار شهید گلستان
کد خبر: 3338194
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۰

برگزاری جلسه شورای سیاست‌گذاری اجلاسیه بزرگداشت ۴ هزار شهید گلستان

گروه سیاسی: جلسه سیاسیت‌گذاری اجلاسیه بزرگداشت ۴ هزار شهید استان گلستان روز گذشته، 11 مرداد با حضور استاندار و فرمانده سپاه استان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از گلستان، حسن صادقلو، استاندار گلستان روز گذشته، 11 مرداد در جلسه شورای سیاست‌گذاری اجلاسیه بزرگداشت 4 هزار شهید استان، اظهار کرد: باید در شاخصه‌های برگزاری اجلاسیه‌ها و کنگره‌ها به دور از تشریفات مرسوم طرحی نو در انداخته شود و با باور، اعتقاد و ایمان به مسائل شهدا پرداخته شود.
صادقلو با بیان اینکه اجلاسیه شهدای استان فرصتی برای پرداختن به خلأهای حوزه شهداست، تصریح کرد: امیدواریم با توجه به حساسیت مسائل شهدا، اجلاسیه شهدای استان به ظرفیتی مستمر و دائمی تبدیل شود.
وی شهدا را فلسفه‌سازان تاریخ انقلاب اسلامی دانست و افزود: توجه به سیره و روح اقدامات شهدا از مهم‌ترین مسائلی است که باید در اجلاس‌ها و کنگره‌ها به آن پرداخته شود.
وی با اشاره به اینکه استان به مباحث شهدا باید بیش از پیش توجه کند، یادآور شد: مردمی‌شدن مباحث شهدا بسیار پراهمیت است و در این میان نباید از ظرفیت بالای جوانان غفلت کرد.
استاندار گلستان در خصوص کمیته‌های برگزار کننده اجلاسیه 4 هزار شهید استان، با تأکید بر کوچک کردن و کم کردن تعداد کمیته‌ها، گفت: آنچه در اجلاسیه شهدای استان رخ نمایی می‌کند از اهمیت بالایی برخوردار است و باید مدیریت هزینه شود تا اینکه رضایت ارواح طیبه ی شهدا را به همراه داشته باشیم.
صادقلو استفاده از تجربه کشورهای دیگر در قدردانی از مدافعان ملی را پراهمیت دانست و خاطرنشان کرد: علاوه بر تجربه دیگر کشورها در این زمینه باید از تجربیات مفید استان‌هایی که برگزار کننده اجلاسیه شهدا پیش از این بوده‌اند، بهره‌برداری لازم شود.
همچنین در این جلسه رحمت‌الله صادقی، فرمانده سپاه استان گفت: اجلاسیه بزرگداشت 4 هزار شهید استان گلستان بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته در 25 آذرماه سال 95 و همزمان با هفته وحدت اجرا خواهد شد.
وی با اشاره به اقدات صورت گرفته در این راستا، گفت: تا امروز اقدامات اولیه جهت جمع‌آوری اطلاعات شهدای استان صورت گرفته و همچنین سایتی مشتمل بر اطلاعات شهدا، عکس‌ها، وصیت نامه‌ها و ... را ه‌اندازی شده است.
یادآوری می‌شود که اجلاسیه شهدا پیش از این در 7 نقطه کشور برگزار شده است.

captcha