پرداخت هزینه تحصیلات حافظان قرآن پس از تخصیص اعتبار/ جامانده‌های سال ۹۳ نگران نباشند
کد خبر: 3338215
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۰
حسینی تأکید کرد:

پرداخت هزینه تحصیلات حافظان قرآن پس از تخصیص اعتبار/ جامانده‌های سال ۹۳ نگران نباشند

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف در خصوص باقی‌مانده هزینه تحصیل رایگان حافظان در سال ۹۳ گفت: حفاظ، پیگیری‌های قانونی‌شان را انجام دهند و همکاران در مرکز نیز آنها را در نوبت پرداخت قرار می‌دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید‌مصطفی حسینی، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) در خصوص بودجه سال 94 به منظور اجرای طرح تحصیلات رایگان حافظان قرآن در مراکز آموزش عالی، گفت: هرساله اینگونه بوده است که اسناد و مدارکی که به دست ما می‌رسیده است آنها را در نوبت پرداخت قرار می‌دادیم و طبق بودجه‌ای که از سوی دولت واگذار می‌شود براساس نوبت، یکی یکی پرداخت می‌شد.

وی در پاسخ به این سؤال که گویا هنوز بخشی از هزینه تحصیل رایگان این حافظان در سال 93 نیز پرداخت نشده است؟ تصریح کرد: جای نگرانی برای این افراد نیست، آنها پیگیری‌های قانونیشان را انجام دهند، همکاران در مرکز نیز آنها را در نوبت پرداخت قرار می‌دهند و وقتی که نوبت آنها شد هزینه مربوطه پرداخت می‌‌شود.

هیأت وزیران در جلسه 31 اردیبهشت ماه 93 به پیشنهاد مشترک بنیاد شهید و امور ایثارگران، کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان بهزیستی کشور و سازمان اوقاف و امور خیریه و تأیید معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور و به استناد بند (الف) تبصره (16) ماده واحده قانون بودجه سال 1393 کل کشور، آیین‌نامه اجرایی این بند را تصویب کرد.

در بند الف تبصره 16 قانون بودجه 1393 آمده است : «تحصیل ایثارگران، حافظان کل قرآن کریم و قاریان ممتاز کشوری و مشمولان بند(ک) ماده (20) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران در دانشگاهها و مراکز آموزش عالی و مؤسسات پژوهشی رایگان است. هزینه‌های مربوط به دانشگاه پیام‌نور، دانشگاههای علمی- کاربردی و دوره‌های شبانه و همچنین مراکز آموزشی و پژوهشی غیردولتی از طریق دستگاههای ذی‌ربط اعم از بنیاد شهید و امور ایثارگران، سازمان بهزیستی کشور، کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان اوقاف و امور خیریه در ابتدای هر نیمسال تحصیلی از محل اعتبارات برنامه 30467 پیوست شماره (4) این قانون پرداخت می‌شود».

همچنین در ادامه بررسی بندهای درآمدی لایحه بودجه ۱۳۹۴ کل کشور، بند «الف» تبصره ۱۵ لایحه تصویب شد.

بر این اساس، «تحصیل ایثارگران، حافظان کل قرآن کریم و قاریان ممتاز کشوری و مشمولان بند (ک) ماده (۲۰) قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران، در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و مؤسسات پژوهشی رایگان است».

captcha