جمهوری اسلامی ایران امنیت را برای تمام جهان می‌خواهد
کد خبر: 3339840
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۲
حجت‌الاسلام جوکار:

جمهوری اسلامی ایران امنیت را برای تمام جهان می‌خواهد

گروه سیاسی: امام جمعه قشم با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران امنیت را برای همه جهانیان می‌خواهد، گفت: مقاله زیبای وزیر امور خارجه کشورمان که در نشریات بسیاری به چاپ رسید نیز حکایت از این خواست نظام و توجه به امنیت کشورهای همسایه دارد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از هرمزگان، حجت‌الاسلام رضا جوکار، امام جمعه قشم دیروز، 16 مرداد در خطبه‌های دوم نماز جمعه قشم گفت: همواره مراقب دسیسه‌ها و مکر دشمنان باشیم؛ چراکه از طرفی از توافق هسته‌ای و برجام دفاع و از طرف دیگر با لحن تهدید در این زمینه صحبت می‌کنند.
وی اضافه کرد: امروز رژیم صهیونیستی از این توافق که به نفع ایران است عصبانی است و نهایت تلاش خود را برای اجرایی نشدن توافق می‌کند. آمریکا نیز از یک طرف از توافق هسته‌ای دفاع کرده و تلاش دارد تا نیروهای داخلی خود را به نفع توافق متقاعد کند و از طرف دیگر می‌خواهد ایران دست از حمایت از گروه‌های مظلوم جهان همچون لبنان و سوریه بردارد.
حجت‌الاسلام جوکار اظهار کرد: نزاع نظام مقدس جمهوری اسلامی با استعمارگران بر سر حمایت ایران از مظلومان و ستم دیدگان جهان است و اگر از این کشورها دفاع نمی‌کردیم، آمریکا دستیابی به بمب هسته‌ای را نیز برای کشورمان به رسمیت می‌شناخت.
امام جمعه قشم یادآوری کرد: زمانی که دشمنان بشریت کودک 18 ماهه را زنده زنده آتش می‌زنند، نباید توقع داشته باشند که ایران در مقابل این جنایت‌ها سکوت کند.
حجت الاسلام جوکار با بیان اینکه دشمنان با طرح این ادعای واهی که ایران سابقه حمایت از تروریست دارد، گفت: این کشورها خود دست به جنایت و اقدامات تروریستی می‌زنند و کسانی که در مقابل آنها دفاع کنند را تروریست می‌دانند.
وی اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران امنیت را برای همه جهانیان می‌خواهد و مقاله زیبای وزیر امور خارجه کشورمان که در نشریات بسیاری به چاپ رسید نیز حکایت از این خواست نظام و توجه به امنیت کشورهای همسایه دارد.
حجت‌الاسلام جوکار اضافه کرد: سفرهای اخیر سردار دیپلماسی کشورمان به کشورهای همسایه نیز حاکی از حرکت در چارچوب همین رویکرد است.

توسعه علمی کشوراز دغدغه‌های اصلی رهبر معظم انقلاب است
وی همچین با اشاره به سالروز تأسیس جهاد دانشگاهی در سال 59، گفت: توسعه علمی کشور و دستیابی به رتبه‌های نخست جهان یکی از دغدغه‌های اصلی رهبر معظم انقلاب است و باید برای تحقق این مهم تلاش کرد.
وی همچنین با اشاره به 17 مرداد سالروز شهدات هشت دیپلمات‌های ایرانی و محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) به دست نیروهای طالبان، افزود: خبرنگاران چشم تیزبین، گوش شنوا و زبان گویای مردم و محرومان هستند.
حجت‌الاسلام جوکار اضافه کرد: قلم خبرنگاران باید در جهت خیر به جامعه و کشور باشد و در کنار پیگیری مشکلات مردم، دستاوردهای نظام را نیز برای جامعه تبیین کند.
وی حضور خبرنگاران را فرصت خوبی برای مسئولان شهرستانی در جهت بیان عملکردهای نظام دانست و گفت: باید مسئولان از این ظرفیت ها بیش از پیش بهره ببرند.
امام جمعه قشم همچنین با تقدیر از عملکرد خبرنگاران در زمینه پیگیری مشکلات بیمارستان حضرت فاطمه زهرا(س) قشم گفت: عملکرد خبرنگاران و انتشار گسترده خواست‌های مردم و مسئولان منطقه در این روزها، عامل مهمی در تغییر رویکردهای مسوولان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان بود.
محمدامین ذاکری، یکی از خبرنگاران جزیره قشم نیز به نمایندگی از طرف دیگر فعالان این عرصه در میان خطبه‌های نماز جمعه این هفته، گفت: ثبت روز خبرنگار در تقویم رسمی کشور یادآور شهادت مظلومانه محمود صارمی خبرنگار صاحب سبک و توانمند خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) است که در حین ماموریت خطیر خبری خود در شهر مزارشریف افغانستان به همراه هشت تن از کارکنان وزارت امور خارجه در حمله طالبان به کنسولگری ایران به درجه رفیع شهادت نایل شدند.

رسانه‌ها نقش تأثیرگذاری در موفقیت‌های جامعه ایفا می‌کنند
محمدامین ذاکری اضافه کرد: رسانه‌ها در صورت رعایت اصول حرفه‌ای نقش تأثیرگذاری در موفقیت‌های جامعه ایفا می‌کنند و امروز در شرایط حساس کشورمان باید فعالان عرصه خبر عزم خود را برای حرکت های فرهنگی و اقتصادی کشور بیش از پیش جزم کنند.
وی ثبت نخستین خانه مطبوعات مناطق آزاد کشور در قشم را اتفاق مبارکی عنوان کرد که در دولت تدبیر و امید و با درایت و پشتیبانی امام جمعه شهرستان و مدیرعامل منطقه آزاد قشم محقق شد.
ذاکری اضافه کرد: خبرنگاران قشم برای موفقیت بیشتر در حوزه اطلاع رسانی به همدلی و همراهی مردم این جزیره نیاز دارند و برای تحقق این مهم تلاش دارند تا با برگزاری دوره‌های کوتاه مدت خبرنگاری، جوانان علاقه‌مند به این حرفه را برای تقویت این حوزه جذب کنند.
وی طرح مشکلات نقاط مختلف جزیره قشم به صورت حرفه ای و پیگیری مسوولان را منشأ خیر و توسعه همه جانبه در جزیره قشم دانست و بر تقویت این رویکرد تاکید کرد.
پس از خطبه‌های نماز جمعه قشم، محمدامین ذاکری، اصغر بشارتی، میثم میرزاده و عبدالرحیم رضوانی به عنوان نفرات برگزیده مسابقه عکاسی به مناسبت پنجم مرداد سالگرد نخستین اقامه نماز جمعه پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، معرفی و تجلیل شدند.

captcha