افزایش مالیات راهکار مناسبی برای برخورد با مؤسسات غیرمجاز نیست
کد خبر: 3340108
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۷
عضو کمیسیون صنایع و معادن:

افزایش مالیات راهکار مناسبی برای برخورد با مؤسسات غیرمجاز نیست

گروه اقتصاد: دهقانی اظهار کرد: روش مناسب برخورد با مؤسسات مالی و اعتباری غیرمجاز، نه افزایش مالیات بلکه جمع کردن آنها به طور کامل است.

الله‌وردی دهقانی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به تفاهم بانک مرکزی و سازمان امور مالیاتی مبنی بر افزایش مالیات مؤسسات مالی و اعتباری غیرمجاز اظهار کرد: به نظرم چنین اقدامی روش اشتباهی است که از شخص یا نهادی که کار خلافی را انجام می‌دهد مبلغی به عنوان مالیات دریافت کرده و به او اجازه فعالیت دهیم.

گسترش بی‌رویه مؤسسات غیرمجاز

وی ادامه داد: متأسفانه مؤسسات اعتباری غیرمجاز در کشور گسترش پیدا کرده و آثار منفی خود را بر جای می‌گذارند و بنده معتقدم روش برخورد با چنین مؤسساتی، نه افزایش مالیات بلکه جمع کردن آنها به طور کامل است.

دهقانی تأکید کرد: در این کشور قوانین لازم برای برخورد با چنین مؤسساتی وجود دارد اما اکنون مؤسسات غیرمجاز بدون هیچ مانعی در حال گسترش هستند و این هم از آن آسیب‌هایی از است که به اقتصاد کشور وارد می‌شود و مردم هم از این وضعیت آسیب‌های جدی خواهند دید.

مؤسسات غیرمجاز، تولید را زمین‌گیر کرده‌اند

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تأکید کرد: به همین دلیل است که بنده معتقدم لازم است همه نظام اقتصادی کشور تحت یک قانون واحد عمل کند اما بنده دلیل این موضوع را متوجه نمی‌شوم که چرا مسئولان مربوطه مماشات به خرج می‌دهند.

وی افزود: اقتصاد مماشات‌پذیر و تساهل‌پذیر نیست؛ چراکه آسیب آن به صورت مستقیم به مردم می‌رسد لذا باید برخوردهای قانونی صورت گرفته و این مؤسسات جمع شوند؛ به این دلیل که این مؤسسات علاوه بر اینکه بخش مهمی از نقدینگی کشور را در اختیار گرفته‌اند هزینه‌های مردم را هم افزایش می‌دهند و چنین وضعیتی تولید را زمین‌گیر می‌کند.

مؤسسات غیرمجاز به طور کامل تعطیل شوند

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در پاسخ به این پرسش که بهترین روش برخورد با این مؤسسات چیست؟ اظهار کرد: همانگونه که عرض کردم باید این مؤسسات به طور کامل تعطیل شوند؛ چراکه اکنون بانک‌های ما با کمبود منابع مواجه هستند و حال سؤال این است که سرمایه‌های مردم در کجا پس‌انداز می‌شود؟

نماینده ورزقان و خاروانا در خانه ملت در پایان گفت: با بررسی وضعیت موجود متوجه می‌شویم که این مؤسسات با سود بالایی که پرداخت می‌کنند همه سرمایه‌های مردم را به سمت خود جذب کرده‌اند و به همین دلیل است که در کشور با مشکلات تولیدی مواجه هستیم.

مطالب مرتبط
captcha