تابلوی «مَن زارَ»؛ اهدایی آستان بانوی قم به مولای خراسانی
کد خبر: 3343247
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۲
تبّرک در دو آستان مقدس؛

تابلوی «مَن زارَ»؛ اهدایی آستان بانوی قم به مولای خراسانی

گروه هنر:‌ تابلوی خوشنویسی مَن زارَ، اهدایی آستان مقدس حضرت معصومه(س) به رهبر معظم انقلاب است که با عنایت ایشان، این اثر نفیس به موزه هدایای مقام معظم رهبری آستان قدس رضوی تقدیم شده است و در حال حاضر در معرض دید عموم قرار دارد.

جواد فرهمندنژاد، رئیس اداره پژوهش و معرفی آثار معاونت امور موزه‌های آستان قدس رضوی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، عنوان کرد:‌  تابلو «مَن زارَ» که حامل مضمون روایتی از امام جواد(ع) در مورد زیارت قبر عمّه بزرگوارشان، حضرت فاطمه معصومه(س) است، به صورت زیبا با ترکیب خط و نقاشی روی کاغذ خلق شده است.

وی با ذکر منبع روایت حضرت جوادالائمه(ع) در کتاب بحارالانوار، جلد 107، صفحه 265، به متن حدیث اشاره کرد و افزود:‌ قال الامام محمدبن علی الجواد علیه افضل الصلاة و السلام «مَن زارَ قَبـرُ عَمَّتی بِقُــم فَلَهُ الجَنَّـه؛ هر کس عمّه‌ام را در قم زیارت کند بهشت بر او واجب می‌شود».   

فرهمندنژاد با معرفی این تابلوی ارزشمند آستان مقدس حضرت معصومه(س) بیان کرد: تابلوی خوشنویسی مَن زارَ، اهدایی آستان مقدس حضرت معصومه(س) به رهبر معظم انقلاب است که با عنایت ایشان، این اثر نفیس به موزه هدایای مقام معظم رهبری آستان قدس رضوی تقدیم شده است و در حال حاضر در معرض دید عموم قرار دارد.

وی همچنین اضافه کرد: اشیای به نمایش درآمده در این موزه توسط علاقه‌مندان به جمهوری اسلامی ایران اعم از سران کشورهای خارجی، شخصیت‏‌های برجسته ایرانی و خارجی، هنرمندان و ارادتمندان به رهبر معظم انقلاب از دور و اکناف جهان، به معظمٌ‌له اهدا شده است و ایشان نیز آنها را به ساحت مقدس آقا علی بن موسی‌الرضا(ع) هدیه داده‌اند.

رئیس اداره پژوهش و معرفی آثار معاونت امور موزه‌های آستان قدس رضوی ابراز کرد: با توجه به ارزشمندبودن این اشیا و توجه خاص رهبری به آستان قدس رضوی، در 22 بهمن 1373 موزه‌ای با نام موزه هدایای مقام معظم رهبری در طبقه همکف ساختمان موزه قرآن و نفایس افتتاح شد.

وی با بیان اینکه اکنون این موزه با دارابودن 1000 متر فضای نمایشی، تعدادی از این آثار گرانبها را به نمایش گذاشته است اظهار کرد: اشیای به نمایش درآمده در موزه مقام معظم رهبری اعم از تابلوهای خط و تذهیب و نقاشی، تابلو فرش، تراش روی شیشه، معرق چوب و صدف، سوزن دوزی، قلم زنی روی مس، ظروف، ماکت‌ها، مدال‏‌ها و سکه، در فاصله سال‏‌های 1373 تا 1393 به این موزه اهدا شده است.

فرهمندنژاد با اعلام ساعات بازدید از این موزه یادآور شد: در موزه هدایای مقام معظم رهبری روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8 تا 12:30، پنج‌شنبه‌ها 8 تا 11:30 و نیز جمعه و ایام تعطیل از 8 تا 12 در خدمت بازدیدکنندگان و علاقه‌مندان هستیم.

captcha