برگزاری همایش عظیم بزرگداشت هفته حج در کردستان
کد خبر: 3344535
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۹

برگزاری همایش عظیم بزرگداشت هفته حج در کردستان

گروه اجتماعی: مدیر حج و زیارت استان کردستان از برگزاری همایش عظیم بزرگداشت هفته حج 30 مردادماه در اردوگاه شهید سلیمان خاطر سنندج خبر داد.

هاشم ناظمی‌جلال، مدیر حج و زیارت استان کردستان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، مراسم حج تمتع را یکی از مهم‌ترین و با ارزش‌ترین امور عبادی، سیاسی، اجتماعی و ... مسلمانان خواند و اظهار کرد: در حال حاضر با عنایت به عملیات توسعه صحن مسجد الحرام و محوطه طواف سهمیه کشورهای اسلامی با 20 درصد کاهش روبرو بوده است.
وی با اشاره به اینکه در این راستا سهمیه کشور 64هزار نفر بوده است، افزود: خوشبختانه آمار زائران اعزامی از استان  کردستان در مقایسه با سال‌های گذشته نه تنها کاهش نیافته بلکه افزایش اعزام هم داشته ایم.
ناظمی‌جلال اعلام کرد: در سال جاری شاهد ثبت‌نام و ساماندهی تعداد هزار و 30 زائر و عوامل حج تمتع در قالب 8 کاروان و یک مجموعه هستیم که به لطف پروردگار اعزام این کاروان ها از 16 الی 19 شهریور ماه از فرودگاه بین‌المللی همدان صورت خواهد گرفت.
وی عنوان کرد: بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت به عنوان متولیان فرهنگی و اجرایی حج تمتع تمام تلاش و توان خود را به عمل آورده‌اند تا حج 94 به بهترین وجه و کیفیت اجرا شود.
مدیر حج و زیارت استان کردستان ادامه داد: در این راستا به بخشی از اقدامات از جمله کاهش هزینه کاروان‌ها، افزایش تنوع غذایی، تهیه مواد غذایی از ایران و انتقال به عربستان، اجرای کامل طرح انطباق و ... اشاره کرد.
وی با اشاره به پیش بینی برنامه‌های مختلف و متنوع برای هفته حج سال جاری از برگزاری همایش عظیم بزرگداشت این هفته در روز جمعه 30 مرداد ماه در محل اردوگاه شهید سلیمان خاطر سنندج خبر داد.
ناظمی‌جلال افزود: همه ساله با همت و تلاش مجموعه کارگزاران زیارتی همایش عظیم  زائران حج تمتع  و گرامیداشت هفته حج برگزار می ‌شود که علاقه‌مندان می‌توانند در این همایش شرکت و از برنامه‌های متنوع آن بهره‌مند شوند.
وی با اشاره به شعار حج تمتع سال 94 با عنوان«حج ، معنویت ، بصیرت و همدلی اسلامی» که از سوی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت انتخاب شده است، یادآور شد: از تمامی مسئولان و ادارات مرتبط که در امر خدمات رسانی به زائران ضیوف الرحمن و اعتاب مقدسه تلاش و کوشش می کنند، صمیمانه تقدیر و تشکر کرد.

captcha