تأکید بر ضرورت حمایت از تولیدات صادرات‌گرا در نشست ستاد هماهنگی اقتصاد مقاومتی
کد خبر: 3345254
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۴

تأکید بر ضرورت حمایت از تولیدات صادرات‌گرا در نشست ستاد هماهنگی اقتصاد مقاومتی

گروه اقتصاد: حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی در نشست ستاد هماهنگی اقتصاد مقاومتی، سیاست‌های متناسب با شرایط پساتحریم را برای جهش در صادرات کالا و خدمات تأیید کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، در یکصد و بیست و یکمین جلسه ستاد هماهنگی اقتصاد مقاومتی که به ریاست دکتر روحانی تشکیل شد، گزارش وزیر صنعت، معدن و تجارت در مورد وضعیت و روند صادرات غیر نفتی کشور مورد بررسی قرار گرفت و سیاست‌های متناسب با شرایط پسا تحریم برای جهش در صادرات کالا و خدمات به تایید رئیس جمهور رسید.
بر اساس این تصمیمات، صدور ضمانت‌نامه‌های بانکی برای صادرات خدمات فنی و مهندسی تسهیل خواهد شد و اعتبارات صادراتی از محل منابع صندوق توسعه ملی برای حضور در بازارهای هدف تخصیص خواهد یافت.
تقویت سرمایه صندوق ضمانت صادرات و تسریع در خدمات گمرکی از دیگر تصمیمات این جلسه بود.
همچنین مقرر شد مجوزها و ممنوعیت‌های موردی برای صادرات حذف شود و سازمان امور مالیاتی، تسهیلات لازم را در مورد استرداد مالیات بر ارزش افزوده صادرکنندگان کالا و استفاده از کالاهای سرمایه‌ای تولید داخل در مناطق آزاد تجاری، فراهم کند.
دکتر روحانی در این جلسه بر ضرورت حمایت همه‌جانبه از تولیدات صادرات‌گرا تأکید کرد و از همه دستگاه‌های ذیربط خواست که با استفاده از فرصت حاصل از رفع تحریم‌ها و دسترسی به بازارهای جهانی، برای افزایش بهره‌وری و ایجاد فرصت‌های شغلی پایدار برای جوانان برنامه‌ریزی کنند.

captcha