تکیه بر تولیدات داخلی، کشاورزی راه حل رفع مشکلات اقتصادی است
کد خبر: 3349728
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۰
نماینده ولی فقیه در گرگان عنوان کرد:

تکیه بر تولیدات داخلی، کشاورزی راه حل رفع مشکلات اقتصادی است

گروه سیاسی: آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی، امام جمعه گرگان در خطبه‌های نماز جمعه گفت: امروز مشکلات اقتصادی و بیکاری دغدغه اصلی مسئولین در جامعه است و برای رفع آن باید به تولیدات داخلی و فعالیت در زمینه کشاورزی ، صنعت و خدمات پرداخته شود.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گلستان، آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی در خطبه‏‏ های‏ نماز عبادی سیاسی جمعه گرگان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفته دولت؛ دوم تا هشتم شهریور و با اشاره به وظایف قوای مختلف در کشور افزود: امروز مشکل بیکاری دغدغه اصلی مسئولین در جامعه است و از سوی دیگر خانواده ها می خواهند که فرزندانشان در ادارات مشغول کار شوند این در حالی است که بسیاری از ادارات مازاد نیرو دارند، پس بهترین کار و روش برای حل این معضل تولید در زمینه کشاورزی، صنعت، خدمات و حتی گردشگری است.
به گفته نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری، تولید باید طوری باشد که مردم میل و رغبتی به خرید کالاهای خارجی نداشته باشند و تولیدات داخلی باید از مرغوبیت بالایی برخوردار باشد.
آیت الله نورمفیدی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر باید جلوی واردات بی رویه که در گذشته رواج پیدا کرده گرفته شود و فضایی ایجاد شود تا بتوان کالای خود را به بازارهای جهانی عرضه کرد و توان رقابت در آن بازارها را به دست آورد.
نماینده ولی فقیه در گلستان افزود: اگر به مساله تولید داخلی توجه نشود، بدون شک مشکلات اقتصادی و بیکاری جامعه حل نخواهد شد و البته توجه دولت به این سمت و سو است و این مسئله خودش موجب ایجاد امید در جامعه ما شده و باید در این راستا مجلس و دولت همکاری بیشتری با یکدیگر داشته باشند.
آیت الله نورمفیدی ادامه داد: حذف فرهنگ استفاده از کالای خارجی و جایگزینی آن با کالای ایرانی مرغوب و قابل رقابت باید در جامعه ما نهادینه شود و اگر تولیدکنندگان توان تولید کالاهای قابل رقابت با کالاهای خارجی را داشته باشند مردم ما علاقه مند به کشور و انقلاب هستند و از این مسئله استقبال خواهند کرد.
امام جمعه گرگان گفت: از سوی دیگر باید مبارزه جدی با قاچاق در جامعه صورت گیرد و اگر این کار صورت نگیرد بدون شک کالای داخلی بی مصرف خواهد شد.
آیت الله نورمفیدی تأکید کرد: یکی دیگر از اقداماتی که باید در این زمینه صورت گیرد مبارزه با مفاسد اقتصادی است و قوه قضائیه باید به خوبی وارد عمل شود تا دیگر کسی جرأت نکند خلافی در این زمینه مرتکب شود.
نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به اقدام دولت در کنترل تورم گفت: کنترل تورم به معنای نبود گرانی در جامعه نیست بلکه به این معناست که جلوی گرانی افسار گسیخته گرفته شده است.
آیت الله نورمفیدی همچنین به مسئله موفقیت هسته ای ایران در مذاکرات با گروه 1+5 اشاره کرد و گفت: این که در آینده نتیجه این مذاکرات در ایران و یا آمریکا به تصویب برسد و چه خواهد شد مسئله دیگری است اما آن چه مهم بود این است که آنان می خواستند ایران را به انزوا بکشانند و لذا ایران هراسی را در جهان به راه انداختند، اما پس از تلاش ها و مذاکرات تیم ایرانی با طرف های مذاکره کننده، به نتایج ارزشمند و قابل قبولی دست یافتیم و این مهم باعث شد تا ایران امروز در عرصه بین المللی به یک جایگاه والا و بالایی برسد و مشخص شد حرف هایی که علیه ایران زده شده، بیهوده بوده است.
نماینده ولی فقیه در گلستان به اجرای طرح تحول سلامت اشاره کرد و یادآور شد: این طرح هر چند با آن چه شاید در ذهن وزیر بوده کمی فاصله داشته اما در این راستا اصل مهم رضایتمندی مردم است که بسیاری از اجرای آن اظهار رضایت می کنند.
آیت الله نورمفیدی در ادامه به سالروز حمله رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی و روز جهانی مسجد اشاره و با بیان جایگاه مسجد از صدر اسلام تاکنون در بین مسلمانان گفت: امروز نیز تکفیری ها و داعشی ها با همکاری اسرائیل غاصب و دشمنان اسلام در بلاد اسلامی دست به آتش زدن اماکن مقدس اسلامی می کنند و همگان در سراسر عالم باید حواسشان جمع باشد که این افراد همان کارهایی را انجام می دهند که اسرائیل انجام داده است.
امام جمعه گرگان در ادامه با اشاره به فرا رسیدن روز پزشک با گرامیداشت سالروز بزرگداشت ابوعلی سینا به عنوان یک فیلسوف، دانشمند، عارف و پزشک ایرانی یادآور شد: پزشکی شغلی است که در نزد پروردگار از جایگاه ارزشمندی برخوردار است و پزشکان نباید در شغل خود مسائل مالی را قاطی کنند و در واقع انگیزه شان خدمت به مردم برای رضای الهی باشد زیرا این کار در نزد حق تعالی ثواب و ارزش بالایی دارد.

فرا رسیدن هفته حج
نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری به فرا رسیدن هفته حج اشاره کرد و ضمن گرامیداشت این ایام خطاب به حجاج بیت ا.. الحرام گفت: حجاج ایرانی باید از این فرصت که شاید در طول عمر انسان یک بار پیش بیاید بهترین بهره و استفاده را ببرند و به راز و نیاز با پروردگار مشغول شوند و توصیه می شود که زوار ایرانی بیشترین وقت خود را به عبادت مشغول باشند تا این که بخواهند به فکر خرید و حضور در بازارها باشند.
آیت الله نورمفیدی تأکید کرد: زوار ایرانی باید نمونه بارز یک مسلمان واقعی را به جهانیان نشان دهند و برای آنان الگو باشند و نباید کارهایی از قبیل دست فروشی و یا گذراندن وقت در بازار انجام دهند.
نماینده ولی فقیه همچنین با اشاره به به دسایس دشمنان در این ایام و لزوم توجه حجاج به آن گفت: این ایام بهترین وقت برای ایجاد تفرقه و دشمنی بین مسلمانان از سوی دشمنان است و حجاج باید حواسشان به این مسائل کاملا جمع باشد و کارهایی انجام ندهند که موجب تحقیر کشور شود.
امام جمعه گرگان در خطبه اول نماز نیز ضمن گرامیداشت دهه کرامت اظهار کرد: در این ایام باید نحوه زندگی ائمه اطهار (ع) و برخورد آنان در جامعه را به خوبی مطالعه و از آنان در زندگی الگو بگیریم تا در مقابل دیگران بتوانیم آن را به خوبی اجرا کنیم.
آیت الله نورمفیدی در ادامه در سخنانی به شیوه و روش امام رضا (ع) و خواهرش حضرت معصومه (ع) و جایگاه زیارت بارگاه آنان در کشور و بین مسلمانان نیز اشاره کرد.

captcha