برگزیدگان موسسه فرهنگی قرآن و عترت شمس الضحی تجلیل شدند
کد خبر: 3349858
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۶
در بوشهر؛

برگزیدگان موسسه فرهنگی قرآن و عترت شمس الضحی تجلیل شدند

گروه فعالیت های قرآنی: طی آئینی بیش از پنجاه نفر از قرآن آموز دختر و پسر برگزیده توسط موسسه فرهنگی قرآن و عترت شمس الضحی شهرستان بوشهر تجلیل شدند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بوشهر، جشن قرآنی و تجلیل از قرآن آموزان موسسه فرهنگی قرآن و عترت شمسی الضحی شهرستان بوشهر در محل سالن اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر با حضور جمعی از اساتید و فعالان قرآنی برگزار شد.

مراسم تجلیل از برترین های ترم تابستانی این موسسه قرآنی در کلاس های«روخوانی، تجوید سطح یک، حفظ جزء 30، آموزه های دینی» دختر و پسر با تلاوت محمدعلی لک و مجری گری استاد حامد یوسفی آغاز شد و سپس حدیث بهار، شعری را در وصف حضرت معصومه (س) و زندگینامه ثامن الحجج حضرت امام رضا (ع) را قرائت کرد.

برگزاری مسابقه «قنوت، تکبیر، رکوع» در بوشهر
علی غلامیان، مدیرعامل موسسه فرهنگی قرآن و عترت شمسی الضحی شهرستان بوشهر در این آئین بسیار فعالانه و با نظم خاصی عناوین برنامه تجلیل را مدیریت می کردند و در ادامه با حضور مجری برنامه «بچه های آفتاب» سیمای استانی مرکز بوشهر و نماینده خبرگزاری بین المللی قرآن، مسابقه«قنوت، تکبیر، رکوع» با همکاری حمید بوشهری برگزار شد و همچنین علی درفشان، مجتبی مهر، محمد غلامیان و محمدعلی لک از قرآن آموزان این موسسه به داستان گویی، قرائت آیات و احادیث و شعر پرچم پرداختند.

تربیت یک شاخه از امر به معروف و نهی از منکر در جوامع اسلامی است
حجت الاسلام و المسلمین محمود نریمانی، کارشناس دینی و سخنران این مراسم با تاکید بر اینکه تربیت یک شاخه از امر به معروف و نهی از منکر در جوامع اسلامی است، گفت: تمام چیزهای خوبی که انسان را به خوبی ها و نیکی ها جذب می کنند، امر به معروف است و چیزهای که انسان را از گناه و کارهای بد باز می دارد را نهی از منکر می گویند.

این کارشناس دینی و فرهنگی در ادامه با بیان اینکه تربیت اسلامی در رشد کانون خانواده و جامعه بسیار تاثیرگذار است، افزود: والدین می بایست در کنار پرورش جسم فرزندان، باید به پرورش روحانی و معنوی فرزندان بپردازند.

اتحاد مسلمانان بر محور قرآن و عترت، بهترین شاه کلید در مقابل تهاجمات نرم است
وی به شرایط جنگ نرم و تهاجم فرهنگی دشمنان بر علیه نظام اسلامی ایران اشاره نمود و تصریح کرد: جنگ و تهاجمات فرهنگی بر علیه کشورهای اسلامی در عصر حاضر بیداد می کند و اتحاد مسلمانان بر محور قرآن و عترت، بهترین شاه کلید در مقابل این تهدیدات و تهاجمات نرم است و والدین به خصوص مادران وظیفه دارند با تربیت اسلامی فرزندان، با جنگ فرهنگی ماهواره ها مقابله کنند.

مادر محور زمینه تربیتی فرزندان در خانواده است
حجت الاسلام نریمانی با بیان اینکه مادر محور زمینه تربیتی فرزندان در هر خانواده است، اظهار کرد: یکی دیگر از زمینه های تربیتی فرزندان با شرکت در کلاس های قرآنی و مجالس عترتی تقویت می شود و نیز از آن طرف، دشمنان بدون هیچگونه هزینه ای به دنبال تولید برنامه ضد فرهنگی به منظور ضربه به اسلام ناب و بلوغ زودرس در بین نسل های جدید جوامع هستند.

والدین در زندگی با الگو سازی و تربیت اسلامی فرزندان خود را پرورش بدهند
وی اضافه کرد: والدین باید در زندگی الگو سازی و الگوشناسی را به فرزندان خود بیاموزند و فرزندان را با تربیت اسلامی، پرورش بدهند.


در ادامه نماهنگ سه حرم اهل بیت (ع) در شهرهای شیراز، قم و مشهد برای حاضرین پخش کردند و در پایان از سوی موسسه فرهنگی قرآن و عترت شمسی الضحی از قرآن آموزان برتر دختر و پسر بوشهری؛ علی سنگری، حسین باخویش، مجتبی صالحی، علی هاشمی در رشته مفاهیم دینی؛ محمدمهدی امیدوار، علیرضا سبحانی نسب، مهناوی در رشته سطح یک روخوانی؛ پارسا وحیدزاده، علی درخشان، رضا عباسی، علی سنگری، حسین باخویش، علی هاشمی، مصطفی جعفری در رشته آموزه های دینی؛ منا سالمیان، زهره بهی زاده، طهورا فاطمه ماهینی در رشته تجوید یک؛ حدیث بهار، زهرا عاشوری، زهره عاشوری، زینب عاشوری در رشته تجوید سطح دو؛ حسین خیراندیش، ستایش ریشهری، خاطره گزدرازی، مهری شعبانیان در رشته روخوانی سطح یک؛ هورا علیزاده، یکتا سناپور، ایلیا شیخ زاده، هستی چهابی، رقیه عرب زاده در رشته روانخوانی جزء سی؛ فاطمه مختارزاده، ستایش غلامی، فاطمه واقفی، محسا دره شویی، بینا یعقوب زاده، فاطمه زهرا شاهمیری در رشته حفظ جزء سی؛ نرگس خوش سیما، دنیا دهقانی، الهام تجلی نژاد، سید امیر حسینی، فاطمه کارگر و علیرضا حسینی در رشته روخوانی سطح دو تجلیل شدند.

انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
معصوم
|
-
|
۱۳۹۴/۰۶/۱۱ - ۰۸:۵۸
0
0
آفرین به این موسسه کاش موسسات دیگه هم مثل اینها فعالیتی از خودشون نشون میدادند
من از اینکه دیدم شرکت کننده ها باحجاب بودند خیلی خوشم اومد
captcha