باید تفکر خشن و تاریک‌اندیش تکفیری را به جهان نشان دهیم
کد خبر: 3350674
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۱
محسن مومنی‌شریف:

باید تفکر خشن و تاریک‌اندیش تکفیری را به جهان نشان دهیم

گروه هنر: رئیس حوزه هنری با بیان اینکه فیلم سینمایی «مزار شریف»، نخستین فیلمی است که به طور هنری به موضوع شهادت دیپلمات‌های ایرانی در کنسولگری ایران پرداخته است، افزود: باید تفکر خشن و تاریک‌اندیش تکفیری را به جهان نشان دهیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، مراسم رونمایی از فیلم سینمایی «مزار شریف»، یکم شهریور در سینما استقلال برگزار شد. این مراسم با حضور محسن مومنی‌شریف، رئیس حوزه هنری، محمد حمزه‌زاده، رئیس سازمان سینمایی سوره، عبدالحسن برزیده، نویسنده و کارگردان، منوچهر شاهسواری، تهیه‌کننده، علیرضا زرین‌دست، مدیر فیلمبرداری، مشکین مهرگان، طراح صحنه و لباس، علیرضا معتمدی، طراح جلوه‌های ویژه بصری، بهمن اردلان، صداگذار، حسن زاهدی، صدابردار، مهتاب کرامتی، مسعود رایگان و سایر عوامل این فیلم سینمایی برگزار شد.

پیش از نمایش فیلم و با حضور عوامل سازنده این فیلم سینمایی، از خانواده شهدای دیپلمات از جمله ناصر ریگی، مجید نوری نیارکی، محمدناصر ناصری، کریم حیدریان، محمدعلی غیاثی و فلاح و شهید خبرنگار محمود صارمی تجلیل شد.

محسن مومنی شریف، در ابتدای این مراسم ضمن خیرمقدم‌گویی به خانواده این شهیدان گرانقدر بیان کرد:‌ از سینماگران و هنرمندان ممنونیم که نگذاشتند واقعه «مزار شریف» فراموش شود و امیدواریم بعد از پرداخت سینمایی به این موضوع، افراد دیگر هم وظیفه‌شان را انجام دهند.

وی ادامه داد: خیلی‌ها می‌خواستند این واقعه فراموش شود، اما این وظیفه ماست که از افتخارات و مظلومیت کشورمان دفاع کنیم و نشان دهیم دیپلمات‌های ما چطور مظلومانه، هر چند با افتخار به شهادت رسیدند.

رئیس حوزه هنری با تشکر از کارگردان و تهیه‌کننده این فیلم سینمایی افزود: از عوامل ساخت این فیلم سینمایی که یک تیم حرفه‌ای بودند تشکر می‌کنم که برای انجام این وظیفه ملی همکاری کردند. امیدوارم این فیلم مورد توجه قرار بگیرد و فراموش نکنیم که امروز و فردایمان را مدیون کسانی هستیم که از ما دفاع کردند.

مومنی‌شریف همچنین تاکید کرد: افشای چهره افرادی که متاسفانه امروز، منطقه از آنها آسیب می‌بیند و در حال گسترش هستند، از وظایف ماست. لازم است تفکر خشن و تاریک‌اندیش تکفیری را به جهان نشان دهیم و نمی‌توانیم نسبت به آنچه پیرامون ما رخ می‌هد بی‌تفاوت باشیم.

وی با اشاره به فیلم سینمایی «مزار شریف» گفت: این فیلم، نخستین فیلمی است که به طور هنری به این موضوع پرداخته و امیدوارم دیگران هم به این اتفاق وحشتناک قرن بپردازند. جا دارد به کمک همدیگر، این فیلم را معرفی کنیم تا هر چه بیشتر دیده شود و افراد بیشتری به فکر فرو روند تا آینده بهتری در پیش رو باشد.

گفتنی است فیلم سینمایی «مزار شریف» به کارگردانی حسن برزیده اوایل شهریور ۹۴ در سینماهای تهران و شهرستان اکران می‌شود. این فیلم داستان کشتار دیپلمات‌های ایرانی در کنسولگری ایران در شهر مزار شریف افغانستان است که به دنبال هجوم نیروهای طالبان منجر به شهادت ۱۰ نفر از کارکنان کنسولگری ایران شد.

«مزار شریف» با شعار هیچ جنگی به نفع هیچ مردمی نیست در سی‌و‌سومین دوره جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و علاوه بر استقبال منتقدان توانست سیمرغ بلورین بهترین موسیقی متن فیلم را برای بهزاد عبدی و دیپلم افتخار بهترین جلوه‌های ویژه بصری را برای امیررضا معتمدی به دست بیاورد.

captcha