خودسازی و نزدیک شدن به خدا؛ مهمترین هدف برای حضور در مدرسه شبانه‌روزی امیرالمؤمنین(ع)
کد خبر: 3350718
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۵
حافظ کل قرآن اظهار کرد:

خودسازی و نزدیک شدن به خدا؛ مهمترین هدف برای حضور در مدرسه شبانه‌روزی امیرالمؤمنین(ع)

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: زهرا غلامی، حافظ کل قرآن خودسازی و نزدیک شدن به خدا را هدف و انگیزه خود از حضور در مدرسه شبانه‌روزی حفظ قرآن و نهج‌البلاغه دانست و اظهار کرد: تحمل سختی‌های دوره حفظی و داشتن ‌تمرکز بالا در حفظ از الزامات یک دوره حفظی خوب است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، زهرا غلامی، حافظ کل قرآن که با حضور در مدرسه شبانه‌روزی حفظ یکساله قرآن و نهج‌البلاغه مؤسسه امیرالمؤمنین(ع) کاشان در سال تحفیظی 94 – 93 در مدت 9 ماه کل قرآن را حفظ کرده است گفت: اگر بخواهم قرآن را در قالب تک‌واژه‌ها تعریف کنم آن را « کتاب زنده» می‌نامم.
وی که متولد سال 76 بوده و از کاشان در مؤسسه امیرالمؤمنین(ع) این شهرستان حضور یافته؛ خودسازی و نزدیک شدن به خدا را هدف و انگیزه خود از ثبت نام در مدرسه شبانه‌روزی حفظ قرآن و نهج‌البلاغه دانست و افزود: تحمل سختی‌های دوره حفظی و داشتن هوش و تمرکز بالا در حفظ و علاقه زیاد از الزامات یک دوره حفظی خوب است.


این حافظ کل قرآن که تحصیلات دیپلم دارد؛ در پاسخ به این سؤال که از بین کلاس‌های امام‌شناسی، صوت و لحن و ترجمه و تفسیر کدام برنامه برای شما مفیدتر بود، گفت: تمامی کلاس‌ها چراکه واقعاً از هر کدام توانستم درس بگیرم و جواب سؤالاتی را که نمی‌دانستم گرفتم.
زهرا غلامی با بیان اینکه تمام مربی‌های من به‌ویژه زینب رجبی‌فر، مربی حفظ واقعا عالی بودند؛ تجهیزات خوابگاهی، امکانات بهداشتی، خدماتی، رفاهی و درمانی این مدارس را خوب توصیف کرد و افزود: به راحتی در این یکسال توانستم خودم را با فضای خوابگاهی و وظایفی که بر دوش اعضای آن در ارتباط با هم اتاقی‌ها، نظافت مکان و... قرار داده می‌شود، همراه کنم.
وی با اشاره به اینکه تا پیش از حفظ قرآن در انتخاب‌های زندگی‌ام چون دوست، روش زندگی و... دنیا را در درجه اول معیارهایم قرار می‌دادم، افزود: هم اینک و پس از حفظ قرآن علاوه بر دنیا، آخرت خود را هم می‌بینم و دنیا ومادیات زیاد برایم مهم نیست.
این حافظ کل قرآن با مفید دانستن برنامه‌های جانبی این مدارس؛ مناجات و اردوهای زیارتی را عالی دانست واظهار کرد: اردوی زیارتی مشهد بهترین خاطره‌ام از این یکسال حضورم در مدارس است.


‌غلامی مدارس شبانه‌روزی قرآن و نهج‌البلاغه کاشان را به مفهوم بی‌نیاز شدن از همه چیز با داشتن قرآن و نهج‌البلاغه توصیف کرد و گفت: مهم‌ترین برنامه‌ام بعد از حفظ، ادامه تحصیل تا مدارج بالا و هم چنین علاقه‌مند کردن دوستان خودم و سایر جوانان به قرآن و اهل بیت(ع) است.
وی با عالی دانستن نقش مؤسسه امیرالمؤمنین(ع) کاشان در تربیت دینی خود تصریح کرد: هم اینک رسانه‌ها مهم‌ترین نقش را در ترویج معارف قرآن و نهج‌البلاغه دارند.
این حافظ کل قرآن در پاسخ به این سؤال که هم اینک در تحقق منویات مقام معظم رهبری در تربیت 10 میلیون نفر حافظ قرآن کریم چه اقداماتی باید صورت گیرد، گفت: تبلیغ زیاد در مورد قرآن و علاقه‌مند کردن مردم از این جمله است.


غلامی با بیان اینکه خانواده مهم‌ترین مشوقین وی در این راه بودند، گفت: با این فراز از قرآن کریم انس بیشتری دارم که خداوند در آیه 53 سوره زمر می‌فرماید: «‌بگو ای بندگان شما که بر خود زیاده‌روی داشته‌اید از رحمت خدا ناامید نشوید قطعاً خدا همه ‌ گناهان را می‌آمرزد و قطعا خداوند آمرزنده  مهربان است.»
گفتنی است؛ همزمان با میلاد حضرت علی اکبر(ع) و  روز جوان در 9 خردادماه سال جاری، 18 جوان نمونه ایرانی از اولین مدرسه شبانه‌روزی حفظ یکساله قران و نهج‌البلاغه کشور در مؤسسه امیرالمؤمنین(ع) کاشان فارغ‌التحفیظ شدند.

captcha