نامه محرمانه به رئیس مجلس/ دیدگاه شهید مطهری درباره ربا
کد خبر: 3353052
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۳
پربازدیدترین اخبار سرویس سیاست و اقتصاد/

نامه محرمانه به رئیس مجلس/ دیدگاه شهید مطهری درباره ربا

گروه سیاسی: چهار راهبرد امام علی(ع) برای مدیریت نظام اسلامی، دیدگاه شهید مطهری درباره ربا،‌ نامه محرمانه به رئیس مجلس، برگزاری مراسم ترحیم والده لاله افتخاری و دیدار رئیس جمهور و هیئت دولت با رهبر معظم انقلاب از جمله پربازدیدترین اخبار صفحه سیاست و اقتصاد است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، پربازدیدترین اخبار صفحه سیاست و اقتصاد در هفته‌ای که گذشت به شرح ذیل است:

دیدار دست اندرکاران حج با رهبر معظم انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار دست اندرکاران و کارگزاران حج و سفرهای عتبات، حج را ضامن "تداوم اسلام" و مظهر "وحدت و عظمت" امت اسلامی خواندند و با تأکید بر توجه همزمان به ابعاد اجتماعی و فردی این فریضه بزرگ، انتقال تجربیات وحدت‌بخش ملت ایران در کنگره عظیم حج را موجب همبستگی، همدلی و اقتدار بیشتر امت اسلامی برشمردند.
ایشان با اشاره به خصوصیات بی نظیر حج نسبت به سایر فریضه‌های اسلامی افزودند: حج دو جنبه متفاوت فردی و اجتماعی دارد که رعایت هر دو جنبه در سعادت دنیوی و اخروی حجاج و ملت‌های مسلمان، تأثیر استثنایی دارد.
رهبر معظم انقلاب، زیارت خانه خدا و مناسک حج را، فرصتی بی نظیر برای تطهیر روح، نزدیکی به پروردگار و فراهم کردن توشه تمامی عمر دانستند و خطاب به زائران خانه خدا افزودند: تک تک اعمال حج را قدر بدانید و روح و جانتان را در سرچشمه این نعمت بزرگ، پاکیزه و سیراب کنید.

اعلام مشخصات حساب‌های بانکی افراد به فرارهای مالیاتی پایان می‌دهد
الله‌وردی دهقانی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: تأکید بر اعلام اطلاعات حساب‌های اشخاص توسط بانک‌ها به سازمان امور مالیاتی به فرارهای مالیاتی کلانی که در کشور وجود دارد پایان می‌دهد.

چهار راهبرد امام علی(ع) برای مدیریت نظام اسلامی

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد، نائب‌رئیس مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور خود در صحن علنی، با اشاره به نامه امام علی(ع) به مالک اشتر گفت: امیرالمؤمنین(ع) در این نامه ۴ راهبرد را برای مدیریت نظام اسلامی مطرح کردند.

دیدگاه شهید مطهری درباره ربا

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدتقی گیلک حکیم‌آبادی، عضو هیئت علمی دانشگاه مازندران اظهار کرد: اگر عقود را بررسی کنیم متوجه می‌شویم که دارای ربای قرضی و ربای معاملی هستیم؛ هر چند که مرحوم شهید مطهری می‌فرمایند اصل ربا، ربا در قرض است و اگر ربا در معامله هم باطل شده به دلیل حرمت ربای قرضی است.

نامه محرمانه به رئیس مجلس

عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور در نشست خبری خود در پاسخ به سؤال خبرنگار ایکنا در رابطه با اقدامات دولت درباره اجرای قانون امر به معروف و نهی از منکر گفت: از ابتدای طرح موضوع قانون امر به معروف و نهی از منکر در مجلس، دولت اشکالات اجرایی طرح را هم در جلسات مختلف کمیسیون و هم در نامه‌ای محرمانه به رئیس مجلس اعلام کرد.

اعلام مشخصات حساب‌های بانکی اشکال شرعی ندارد

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن نظری، رئیس پژوهشگاه حوزه و دانشگاه اظهار کرد: اعلام مشخصات حساب‌های بانکی افراد از سوی بانک‌ها به سازمان امور مالیاتی اشکال شرعی ندارد فقط باید نکات امنیتی آن رعایت شود.

برگزاری مراسم ترحیم والده لاله افتخاری در مسجد نور

مراسم ترحیم و گرامیداشت یاد و خاطره عذرا جلالی، همسر شهید و از بانوان قرآن‌پژوه کشور و والده لاله افتخاری عصر روز سه‌شنبه، 3 شهریورماه با حضور علی لاریجانی، رئیس مجلس، حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی، نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، غلامعلی حدادعادل، اعضای هیئت‌رئیسه و جمعی از نمایندگان و اعضای فراکسیون قرآن و عترت مجلس، جامعه قرآنی کشور و جمعی از شخصیت‌های لشکری و کشوری در مسجد نور تهران برگزار شد.

رفع فقر و نیازهای ضروری مردم؛ مسئولیت‌های اصلی دولت در اقتصاد اسلامی

حجت‌الاسلام والمسلمین احمدعلی یوسفی، عضو هیئت‌علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی اظهار کرد: عمده‌ترین مسئولیت دولت در اقتصاد اسلامی، رفع فقر عمومی و تأمین نیازهای مردم در حد کفاف است.

دیدار رئیس جمهور و هیئت دولت با رهبر معظم انقلاب

رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار رئیس جمهور و هیئت وزیران، فلسفه نامگذاری ایام شهادت شهیدان رجایی و باهنر را به عنوان هفته دولت، زنده ماندن شاخص‌های فکری، رفتاری و شخصیتی آن دو شهید عزیز خواندند و با تقدیر از تلاش‌های دولت، از جمله در زمینه کاهش تورم، آرامش و ثبات اقتصادی، سلامت و بهداشت و پایان مذاکرات هسته‌ای، تأکید کردند: «در روند حرکت عمومی کشور، توجه کامل به تداوم دشمنی دشمنان، هوشیاری در مقابل رخنه و نفوذ بیگانگان، پرهیز از حاشیه‌سازی، حفظ شتاب علمی، مدیریت عرصه فرهنگ بر مبنای اصول و شعارهای امام و انقلاب، توجه به عدالت در مسیر پیشرفت، مدیریت جدی بازرگانی خارجی، تدوین برنامه‌ای منسجم و زمان‌بندی شده برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید مورد توجه کامل مسئولان قرار داشته باشد.»

رونمایی از سکه طلا و ایران‌چک جدید با طرح حرم امام رضا(ع)

مراسم رونمایی و انتشار سکه طلا با طرح حرم امام رضا(ع) با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی برگزار شد.

captcha