همایش رؤسای دارالقرآن‌های بسیج استان‌ها برگزار می‌شود/ فعالیت قرآنی بسیج در دو شکل
کد خبر: 3353214
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۸
قربانی:

همایش رؤسای دارالقرآن‌های بسیج استان‌ها برگزار می‌شود/ فعالیت قرآنی بسیج در دو شکل

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس دارالقرآن بسیج مستضعفین سراسر کشور با اشاره به برگزاری همایش دو روزه مسئولان دارالقرآن‌های بسیج استان‌ها گفت:‌ مقرر شده است تا بسیج مستضعفین فعالیت‌های قرآنی خود را به دو شکل پیگیری کند.

رحیم قربانی، رئیس دارالقرآن بسیج مستضعفین کشور در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با اشاره به برگزاری اولین همایش مدیران قرآنی بسیج سپاه استان‌های سراسر کشور در روزهای آینده، گفت: بعد از روند جدید فعالیت‌های دارالقرآن بسیج در روزهای شنبه هفتم و یکشنبه، هشتم شهریورماه همایش مدیران قرآن بسیج استان‌های سراسر کشور برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اینکه این همایش در محل سازمان بسیج مستضعفین برگزار می‌شود، افزود: در این همایش در مورد فعالیت‌های در دست اجرا که از قبل پیش‌بینی شده بود و جزء برنامه‌های سالانه به حساب می‌آمد صحبت و تبادل نظر خواهد شد تا روند اجرایی آنها مشخص شود.
قربانی تصریح کرد: علاوه بر این در همایش مذکور در مورد تبیین و توجیه رویکردها و سیاست‌های جدید دارالقرآن بسیج این گردهمایی برگزار خواهد شد، امیدواریم با برگزاری این همایش آن چشم‌انداز و افق‌هایی  که قرار است دیده شود، به نتیجه برسد.

رئیس دارالقرآن بسیج مستضعفین سراسر کشور اظهار کرد: علاوه بر این جلسات پرسش و پاسخ و جلسات کارشناسی و تخصصی دیگری هم برگزار می‌شود، علاوه بر حضور سردار محمدرضا نقدی، فرمانده سازمان بسیج مستضعفین، معاون تعلیم و تربیت این سازمان و ... حضور خواهند داشت.
وی در مورد دیگر برنامه‌های این همایش به حضور در حرم حضرت عبدالعظیم(ع) اشاره کرد و گفت: در این بازدید نشستی را نیز با عباس سلیمی، ‌پیشکسوت قرآنی کشور و معاون فرهنگی آستان حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) خواهیم داشت، تا پایان ظهر روز  یکشنبه و پس از رسیدن به یک جمع‌بندی لازم این همایش پایان خواهد یافت.
قربانی در ادامه با بیان اینکه مقرر شده است تا بسیج به دو شکل فعالیت‌های خود را پیگیری کند،‌ افزود: یکی از این فعالیت‌ها براساس روند قبلی و فعالیت در سطح پایگاه‌ها و تحت عنوان دارالقرآن بسیج است، فعالیت دوم نیز فعالیت در سطح گسترده و براساس چشم‌انداز دیده شده است، جهت فعالیت‌های گسترده و سراسری عمومی است که تحت عنوان مؤسسه دارالقرآن بسیج فعالیت خواهد کرد.
رئیس دارالقرآن بسیج مستضعفین تهران بزرگ بیان کرد: هیئت امنای این مؤسسه مشخص شده است و چون سیاست‌های کلی و کلان این فعالیت بعد از جلسه هیئت امنا که هفته آینده برگزار می‌شود، مشخص می‌شود به طور رسمی فعالیت خود را آغاز می‌کنیم.
وی با بیان اینکه تاکنون دو جلسه هیئت مدیره مؤسسه دارالقرآن بسیج برگزار شده است،‌ گفت: اولویت فعالیت‌های سال 1394 مشخص شده و افق و چشم‌اندازی کلی نیز مشخص شده است، برای قانونی شدن این چشم‌اندازها باید آن را در هیئت امنا مطرح و به تصویب برسانیم.

captcha