افتتاح مرکز توسعه کارآفرینی و اشتغال ایثارگران در گرگان
کد خبر: 3354057
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۷

افتتاح مرکز توسعه کارآفرینی و اشتغال ایثارگران در گرگان

گروه اجتماعی: مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گلستان گفت: مرکز توسعه کارآفرینی و اشتغال ایثارگران به مناسبت هفته دولت در گرگان افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از گلستان، محمد جهانی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گلستان روز گذشته، در جمع خبرنگاران و مسئولان استانی گفت: مرکز توسعه کارآفرینی و اشتغال ایثارگران به مناسبت هفته دولت و به منظور اشتغال جامعه هدف در گرگان افتتاح شد.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گلستان در مراسم افتتاح مرکز توسعه کارآفرینی ایثارگران (تکاک) گفت: این مرکز به عنوان اولین مرکز آموزش صنایع دستی وابسته به بنیاد شهید در کشور است که در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و اشتغال جامعه هدف در استان افتتاح شد.
محمد جهانی با بیان این که این مرکز در بخش‌های مختلف مانند جاجیم بافی، خیاطی چرم دوزی و دیگر صنایع دستی فعال است، گفت: در مرحله اول 64 نفر در دوره های مختلف این کارگاه ها در این مرکز آموزش می بینند و تولیداتشان به بازار عرضه می‌شود.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان خاطرنشان کرد: با راه اندازی این طرح در حال حاضر به صورت مستقیم  ایجاد کار و اشتغال زایی شده است و  هم اکنون با همراهی اداره اشتغال استان در حال توسعه طرح و پیاده سازی طرحها و ایده های جدید در زمینه صنایع دستی در استان برای ایثارگران هستیم.
جهانی تصریح کرد: در برنامه توسعه پنجم کشور در استان گلستان برای هزار و 551 نفر از فرزندان شاهد و فرزندان جانبازان و ایثارگران استان اشتغال ایجاد شد که 743 نفر استخدام دولتی و مابقی از وام های اشتغالزایی استفاده کردند.

captcha