هفته آخر آذر به نام هفته قرآن در فارس نام‌گذاری شد/ تلفیق برنامه‌ها با هفته وقف
کد خبر: 3354579
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۸
میردهقان:

هفته آخر آذر به نام هفته قرآن در فارس نام‌گذاری شد/ تلفیق برنامه‌ها با هفته وقف

گروه فعالیت‌های قرآنی: معاون قرآن و عترت ارشاد فارس از نام‌گذاری هفته آخر آذرماه به‌نام هفته قرآن در این استان خبر داد و گفت: طبق تقویم این هفته با هفته وقف تقارن دارد لذا برنامه‌های این دو با یکدیگر ادغام می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، سیدمجتبی میردهقان، معاون قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس امروز، 9 شهریور‌ماه در جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی این استان گفت: طبق نظر شورای فرهنگ عمومی استان فارس بنا شده است که هفته قرآن در این استان در هفته آخر آذرماه هر سال برگزار شود.
وی با بیان اینکه طبق تقویم این هفته با هفته وقف تقارن دارد، افزود: با توجه به این تقارن چند برنامه از هفته قرآن را با همکاری سازمان اوقاف انجام خواهیم داد و به بیان دیگر برنامه‌های هفته قرآن و وقف با یکدیگر ادغام می‌شوند.
میردهقان از تشکیل دبیرخانه این هفته در معاونت قرآن ارشاد فارس خبر داد و گفت: برگزاری مناسب برنامه‌های هفته قرآن به شأن و آبروی استان گره خورده است که باید تلاش کنیم تا با یاری تمام دستگاه‌ها برنامه‌های فاخری را اجرا کنیم.
معاون قرآن و عترت ارشاد فارس بر لزوم اطلاع‌رسانی و انعکاس برنامه‌های قرآنی انجام شده در این هفته تأکید کرد و گفت: باید بتوانیم تمام فعالیت‌های قرآنی استان را به خوبی انعکاس دهیم که امیدواریم هفته قرآن فتح بابی برای این قضیه باشد لذا پیشنهاد کردیم تا سایتی برای این منظور فعال شود و یا اینکه یک لینک اختصاصی در سایت معاونت قرآن وزارت ارشاد به استان فارس اختصاص یابد.
وی با بیان اینکه برنامه‌های هفته قرآن حول 15 محور تدارک دیده شده است که به صورت یادواره یا جشنواره در هفته مذکور اجرا خواهد شد، گفت: بنا داریم تا جلسه‌ای با حضور مدیرکل ارشاد فارس و مدیران تمام دستگاه‌ها برای این برنامه‌ها داشته باشیم تا بتوانیم از ظرفیت تمام آن‌ها بهره‌مند شویم.
میردهقان ضمن برشمردن محورهای هفته قرآن فارس عنوان کرد: نخستین برنامه این هفته که با همکاری میراث فرهنگی بسته شد، بحث صنایع دستی است که بنا شده در 4 محور خاتم‌سازی، دست‌بافته‌ها، معرق و قلم‌زنی صورت گیرد که بر اساس فراخوان سال‌های 93 و 94 این آثار جمع‌آوری خواهد شد.
معاون قرآن و عترت ارشاد فارس همچنین از برگزاری جشنواره شعر با همکاری اداره اوقاف در هفته قرآن خبر داد و گفت: جشنواره داستان کوتاه یکی دیگر از محورهای هفته قرآن است که یا حوزه هنری و یا جهاد دانشگاهی فارس آن را اجرا خواهند کرد.
وی، ارائه پایان‌نامه‌ها، انتشار مقالات، رونمایی از کتاب و فعالیت‌های سایبری را از دیگر محورهای هفته قرآن فارس عنوان کرد و ادامه داد: با توجه به ظرفیت و پتانسیل دانشکده علوم قرآنی شیراز، بحث‌های پایان‌نامه، مقاله و رونمایی از کتاب را می‌توان به این دانشکده واگذار کرد اما در بحث فعالیت‌های سایبری هر دستگاهی که اعلام آمادگی کند، می‌توانیم این بخش را بدان واگذار کنیم.
به گفته وی، هنرهای تجسمی به‌همت ارشاد و حوزه هنری، جشنواره هنرهای نمایشی با همکاری مهدی فقیه، هنرمند پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون، جشنواره فیلم کوتاه و انیمشین‌سازی، برگزاری نشست‌ها و کارگاه‌های علمی و آموزشی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز، برگزاری مسابقات تلاوت و حفظ قرآن کریم، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه با همکاری اوقاف و دانشگاه آزاد اسلامی، برپایی محافل انس با قرآن با همکاری مؤسسات قرآنی و برپایی نمایشگاهی جامع متشکل از فعالیت‌های مذکور، از دیگر محورهای هفته قرآن فارس خواهد بود.
میردهقان عنوان کرد: علاوه بر این‌ها مسابقات آواها و نغمات دینی و مذهبی به‌همت آموزش و پرورش، نصب المان‌ها و نشان‌های قرآنی در سطح شهر به‌همت شهرداری شیراز، تجلیل از فعالان قرآنی استان، برگزاری یادواره شهدای قرآنی فارس و چاپ و توزیع چند ویژه‌نامه اختصاصی هفته قرآن از جمله محورهای هفته قرآن است.

captcha