اهتمام وزارت علوم به فعالیت‌های قرآنی تدبرمحور دانشگاه‌ها
کد خبر: 3355739
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۷
هاشمی در گفت‌وگو با ایکنا تاکید کرد:

اهتمام وزارت علوم به فعالیت‌های قرآنی تدبرمحور دانشگاه‌ها

گروه دانشگاه: معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با بیان اینکه کیفیت کرسی‌های آزاداندیشی بهبود پیدا کرده است، اظهار کرد: روند فعالیت‌های قرآنی در دانشگاه‌ها تصاعدی است و تأکید داریم که فعالیت‌های قرآنی حتماً همراه با تدبر در قرآن باشد.

سیدضیاء هاشمی، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، در ارزیابی فعالیت‌های قرآنی حال حاضر دانشگاه‌ها اظهار کرد: احساس می‌کنیم روند رو به رشدی است. ان‌شاءالله روز چهارشنبه در کردستان برای حضور در جشنواره سراسری قرآن که امسال دانشگاه کردستان میزبان آن است، خواهم بود. این جشنواره سال گذشته در ایلام برگزار شد.

فعالیت‌های قرآنی دانشگاه‌ها همراه با تدبر باشد

وی افزود: این روند را یک روند تصاعدی و رو به رشدی می‌بینیم؛ ولی معتقد هستیم که باید تقویت و تسریع شود، ما هم حمایت‌های خودمان را داریم و تلاشمان را می‌کنیم که این حمایت‌ها بیشتر شود. امیدواریم که در دانشگاه‌ها هم بازخوردش را ببینیم. ما تأکید داریم بر اینکه حتماً که فعالیت‌های قرآنی همراه با تدبر در قرآن باشد و صرفاً به فعالیت‌های صوری اکتفا نشود. ان‌شاءالله این روند را ادامه می‌دهیم.

هاشمی عنوان کرد: از نظر ما فعالیت‌های پژوهشی نیز بخشی از فعالیت‌های فرهنگی در حوزه قرآن تلقی می‌شود. همچنین سعی داریم زمینه مناسبی برای مشارکت اساتید و دانشگاهیان و برگزاری جلسات متعددی برای رشد و اعتلای دانش سیاسی، علوم سیاسی و انگیزه فعالیت‌های اجتماعی را پیگیری می‌کنیم. امیدوار هستیم زمینه نشاظ بیشتر در دانشگاه‌ها فراهم شود و البته این همراه با قانون‌مندی و آرامش باشد.

تأکید بر توسعه کیفی کرسی‌های آزاد اندیشی

هاشمی در رابطه با آمار کرسی‌های آزاد اندیشی برگزار شده علی‌رغم تأکیدات فراوانی که وجود دارد، گفت: در حال حال حاضر آمار دقیقی ندارم. روند ما بیشتر تأکید بر تقویت کیفی بوده است. کیفیت کرسی‌ها قطعاً بهبود پیدا کرده است. از نظر کمی هم ما رشد داشتیم ولی توقع ما رشد بیشتر است و امیدوار هستیم که با رفع موانع این رشد حاصل شود. اعتقاد دارم متقضیات و زمینه‌ها تا حد بسیار زیادی ایجاد شده ولی موانعی وجود دارد که امیدواریم این موانع کمتر شود.

وی اظهار کرد: امیدوار هستیم زمینه مشارکت بیشتر تشکل‌ها و مجامع دانشگاهی در قالب کرسی‌های آزاد اندیشی فراهم شود، همچنین صاحبنظران و شخصیت‌های علمی، فرهنگی و سیاسی در دانشگاه‌ها بیش از گذشته حضور داشته باشند و حمایت کافی از برنامه‌های فرهنگی انجام شود. تأکید کلی بر مشارکت دانشگاهیان در سایه اجرای قانون داریم. سال آینده تحصیلی را سالی پربار و پرنشاط برای دانشگاه‌ها پیش‌بینی می‌کنیم.

captcha