ارائه گزارش عملکرد دستگاه‌های قرآنی تا مهرماه/ سرنوشت بودجه ۹۴/ دلایل انتشار گزارش مالی
کد خبر: 3356043
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۵

ارائه گزارش عملکرد دستگاه‌های قرآنی تا مهرماه/ سرنوشت بودجه ۹۴/ دلایل انتشار گزارش مالی

گروه فعالیت‌های قرآنی: دبیر کمیته تخصیص و نظارت بر اعتبارات اجرای منشور توسعه فرهنگ قرآنی، ضمن بیان اهداف اعلام گزارش تخصیص اعتبارات قرآنی سال ۹۳ از ارائه گزارش عملکرد دستگاه‌ها در مهرماه امسال خبر داد.

محمد انجم‌شعاع، معاون هماهنگی و نظارت راهبردی شورای توسعه فرهنگ قرآنی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به ارائه گزارش واگذاری اعتبارات اجرای منشور توسعه فرهنگ قرآنی در سال 1393، گفت:‌ همیشه بر شفافیت و پاسخگویی کمیته تخصیص و نظارت بر اعتبارات در مورد فرآیند واگذاری اعتبارات تأکید داشته‌ایم.

دلایل اعلام گزارش واگذاری اعتبارات
وی در ادامه تبیین رو‌ به رشد بودن فرآیند واگذاری اعتبارات را یکی از اهداف این گزارش عنوان ‌و در مورد سایر اهداف نیز بیان کرد: دوری از مواضع تهمت‌ها، افتراها و شبهات طبق سخنان گهربار نبوی «اتقوا مواضع التهم» و «اتقوا مواضع الشبهات»، تبیین رسالت و سهم دستگاه‌های مختلف کشور در اجرای امور قرآنی کشور برای مردم، اطلاع دستگاه‌ها و بخش‌های مختلف از میزان اعتبارات قرآنی و افزایش مطالبه‌گری، تحریک و تشویق منتقدان و صاحب‌نظران متخصص به ارائه نظرات برای منطقی و کارشناسانه شدن فرآیند توزیع بودجه از جمله دیگر اهداف مهم اعلام گزارش تخصیص و توزیع این اعتبارات بوده است.

میزان تحقق دستاوردهای توزیع اعتبارات
انجم‌شعاع همچنین در پاسخ به سؤال دیگری در مورد اعلام این گزارش در سال 94، تصریح کرد: برخلاف اینکه انتظار می‌رفت این اعتبارات در همان سال 93 توزیع گشته و گزارش عملکرد دستگاه‌های مختلف مورد رصد قرار گیرد، ولی به خاطر روند طولانی تخصیص اعتبار از سوی دولت، بودجه مذکور در انتهای سال و با تخصیص 45 درصدی واگذار شد.

گزارش عملکرد دستگاه‌ها تا پایان شهریور دریافت می‌شود
معاون هماهنگی و نظارت راهبردی شورای توسعه فرهنگ قرآنی خاطرنشان کرد: امیدواریم که گزارش عملکرد دستگاه‌ها در مورد اعتبارات سال 93 تا شهریور‌ماه اخذ شده و در مهرماه سال جاری به اطلاع عموم جامعه قرآنی کشور برسد.

درخواست تسریع در واگذاری اعتبارات قرآنی
وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو در مورد آخرین خبرها از اعتبارات سال 94 نیز افزود: متأسفانه تاکنون دولت هیچ بودجه‌ای در اختیار شورا قرار نداده و عملاً فعالیت‌های قرآنی دستگاه‌ها متوقف شده، با آنکه از محل اعتبارات سال 93 اقداماتی انجام پذیرفته است. از این‌رو از دولت تقاضای تسریع در واگذاری اعتبارات قرآنی را داریم.
انجم‌شعاع همچنین در‌خصوص مبانی بودجه قرآنی سال 94 اظهار کرد: مبنای توزیع اعتبارات تغییر کرده و این اعتبارات براساس برنامه‌های ملی مصوب توزیع خواهد شد، بنابراین انتظار می‌رود بتوان در مورد اعتبارات سال 94 نظام بودجه‌ریزی عملیاتی را پیاده کرد و تخصیص اعتبارات را به تحقّق اهداف گره زند.

گلایه از کم‌کاری کمیسیون‌ها
دبیر کمیته تخصیص و نظارت بر اعتبارات اجرای منشور توسعه فرهنگ قرآنی در پایان ضمن ابراز گلایه‌مندی از سرعت کم کمیسیون‌ها در تصویب و ارائه برنامه‌های دستگاه‌ها، گفت: امیدواریم که کمیسیون‌های سه‌گانه برنامه‌های مصوب را حداکثر تا نیمه شهریور‌ماه به دبیرخانه ارائه کنند تا زمان‌بندی واگذاری اعتبارات بهینه و به‌موقع باشد.

captcha