اهدای ۲۷ کیلوگرم طلا به ایوان علوی از سوی بانوان خوزستان
کد خبر: 3357427
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۴

اهدای ۲۷ کیلوگرم طلا به ایوان علوی از سوی بانوان خوزستان

گروه اجتماعی: مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان گفت: بانوان خوزستان ۲۷ کیلوگرم طلا و وجه نقد به ارزش ۱۲۵ میلیارد ریال برای ایوان طلای حضرت علی(ع) اهدا کرده‌اند.

حجت‌‌الاسلام و السلمین سید محمود موسوی، مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان در گفت ​وگو با خبرگزاری بین‌​المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، به پروژه​‌های این ستاد در بازسازی عتبات اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ساخت 6 درب حرم مطهر امامین عسکریین(ع) به پایان رسیده است. نجاری، خطاطی، قلم​زنی و میناکاری درب‌ها توسط مردم استان انجام شده است. بخشی از کار نیز توسط هنرمندان اصفهانی انجام شد.

موسوی اعلام کرد: درب​‌های ساخته شده ۲۹ شهریور در حسینیه عاشقان ثارالله اهواز رونمایی خواهند شد. یکی از درب‌​ها که با مشارکت مردم مازندران ساخته شده است، به استان تحویل داده شد.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان در ادامه از اعزام گروهی از استان به سوریه در هفته جاری برای آغاز عملیات توسعه حرم حضرت زینب(س) در سوریه خبر داد و افزود: نقشه توسعه حرم از سوی مهندسان و طراحان استان تهیه شده است و عملیات اجرایی توسعه حرم پس از بازگشت هیأت ایرانی از این کشور آغاز می‌شود.

موسوی با اشاره به پروژه جدید ساخت صحن عقیله بنی‌هاشم در کربلا، گفت: ۱۵هزار تن سیمان از سوی کارخانه‌​های سیمان استان در تأمین شد.

وی گفت: مشارکت در ساخت 2 هزار متر مربع صحن حضرت زهرا(س) و مرمت و بازسازی نقاط آسیب‌دیده صحن حضرت زینب(س) نیز از افتخارات دیگر مردم خوزستان است. علاوه بر این، صحن حضرت رقیه(س) در دستور کار قرار گرفته است که در سفر آینده اقدامات آن پیگیری می‌شود.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان خاطرنشان کرد: به همت مردم ولایت‌​مدار خوزستان در سال‌های ۹۲ و ۹۳ رتبه نخست کشور را در بازسازی عتبات عالیات به خود اختصاص داد. 

موسوی عنوان کرد: مردم خوزستان در ساخت همه حرم​ها سهیم هستند. ۲۷کیلوگرم طلا وجه نقد توسط بانوان و مردم خوزستان به ارزش ۱۲۵میلیارد ریال برای ایوان طلای حضرت علی(ع) اهدا کرده‌​اند. طلاکاری، مرمت و بازسازی گنبد، گلدسته و ایوان طلا نیز به زودی آغاز می‌شود.

captcha