وظیفه اصلی هنرمندان عاشیق تبلیغ دین مبین اسلام است
کد خبر: 3360825
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۱

وظیفه اصلی هنرمندان عاشیق تبلیغ دین مبین اسلام است

گروه اجتماعی: مسئول کانون عاشیق‌های حوزه هنری آذربایجان غربی روز گذشته در برنامه هفتگی کانون عاشیقها در سالن شیخ صفی الدین اورموی شهرستان ارومیه بر تبلیغ دین مبین اسلام به عنوان وظیفه اصلی هنرمندان عاشیق در کل جهان تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان غربی، داریوش علیزاده، مسئول کانون عاشیق‌های حوزه هنری آذربایجان غربی روز گذشته در برنامه هفتگی کانون عاشیق ها در سالن شیخ صفی الدین اورموی شهرستان ارومیه بر تبلیغ دین مبین اسلام به عنوان وظیفه اصلی هنرمندان عاشیق در کل جهان تاکید کرد.

علیزاده در ادامه سخنان خود در جمع هنرمندان عاشیق آذربایجان غربی و علاقمندان موسیقی عاشیقی اظهار داشت : اوج فعالیت عاشیقها در دوران صفوی و در زمان حکومت شاه اسماعیل  بود و شخص شاه اسماعیل یکی از هنرمندان عاشیق و شاعران برجسته آن دوران بود.

وی در ادامه افزود : وظیفه هنرمندان عاشیق در آن دوران تبلیغ دین مبین اسلام و بخصوص مذهب تشیع به ویژه در مملکت عثمانی بود که از نمونه های بارز آن می توان به عاشیق ، شاعر و عارف بزرگ اورموی « پیر سلطان ابدال » که توسط خضر پاشا در شهر سیواس ترکیه به جرم تبلیغ مذهب رسمی ایران در دوران صفوی ( تشیع ) اعدام شد اشاره کرد.

این مقام مسئول اظهار داشت : وظیفه دیگر هنرمندان عاشیق در دوران صفوی حضور آنها در کنار سربازان به هنگام جنگ و تهییج و تقویت روحی سربازان برای نبرد با دشمنان همانگونه که صادق آهنگران در هشت سال دفاع مقدس آنجام می داد بود و امروز نیز در زمانی که تبلیغ بیشتر از هرزمان دیگری ضرورت دارد ، وظیفه اصلی عاشیقها همان تبلیغ مبانی دینی و انسانی از دیدگاه دین مبین اسلام است و در این زمینه هنرمندان عاشیق بایستی با کتاب مقدس قرآن کریم و احادیث ائمه اطهار (ع) آشنایی کامل داشته باشند.

captcha